Alla inlägg den 21 februari 2006

Av Jonas Colting - 21 februari 2006 14:38

Reste hem från Nya Zealand. Upplevde den sedvanliga mini-ångesten att sitta ned i planet efter boarding och ha en ledig plats bredvis mig. Det är en kamp mellan hopp och förtvivlan. Får jag behålla den lediga platsen jämte mig?? Kan livet få vara så bra?! I den förhoppningen betraktar jag lätt fientligt alla som vandrar genom gången och diskrimenerar urskillningslöst: Feta personer, alla med barn och indier går bort. Så är det bara. Indier använder tydligen inte deo. Jag har en 100%ig statistik i det fallet. Det är absolut inte rasistiskt betingat, de är säkert underbara individer som kan allt möjligt om zenbuddhism, Brahmaputtra och österländsk matlagning och gud vet vad. Fast det hjälper inte om man inte använder deo.Och de som hostar eller är uppenbart förkylda, de är också läskiga. Kan man inte samla alla dem på ett ställe? Typ bakom ett skynke? Tillsammans med barn som skriker. De måste man ju kunna ge en drog kanske så att de är tysta? Nu gick det ändå bra. Ingen satte sig ned. Phew! Fast barn skrek..

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards