Alla inlägg under februari 2006

Av Jonas Colting - 5 februari 2006 13:39

Vinter-OS känns lagom långt borta här i Nya Zealand. Upplevelsen blir liksom inte densamma när man försöker följa tävlingarna live and direct via Aftonbladets uppdateringar och ett halvsegt modem. Sprintskidor....En minut; "bla bla leder... , ytterliggare en minut senare "oj oj, vilken dramatik!, en minut senare: "GULD!" Jaha, det var ju kul. Men jag har svårt att kåta upp mig på sprintskidor, curling och puckelpist. För att inte tala om all gällivarehängs-ockuperade alternativskidåkning som halfpipe, helpipe och haschpipe.Vart har de snordoftande och sparkdräktsprydda skäggbergen Mieto, Wassberg och dess likar tagit vägen? Diagonalskidåkning med toppluva och sprutande adrenalin och finsk risbastu efteråt... Idag var det träningstävling här i triathlonvärldens version av "Tillsammans"På cykeln blev det hagel och slagregn och det blev så kallt att den lille Ste-Bay som körde cykel i badbyxor och tempohjälm var tvungen att vinka ned en bil för att inte frysa ihjäl bland åkrar och kiwifrukter. Själv badade jag bubbelpool efter avslutad cykel. Jag hatar misär! Misär, lumpen och punskav. I den ordningen.

Av Jonas Colting - 2 februari 2006 20:59

Nu har jag äntligen en blogg. Här kommer jag att spritsa min verbala vispgrädde utan misskund. Colting uncensored.Den här bloggen är vare sig politiskt korrekt eller befriad ifrån muntra tillrop och okvädningsord så att om ni är sådana som skriver klagobrev till SVT om julkalendern bör ni hoppa över coltingblogg och istället läsa mitt nästa nyhetsbrev för då lovar jag att bara skriva om gråtande cockerspanielvalpar, snö som föll i fjol och Lasse Berghagen...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards