Alla inlägg under april 2006

Av Jonas Colting - 27 april 2006 19:16

Bästa låten just nu är "Touch the sky" av Kanye West. Och videon därtill! De har gjort en underbar pastisch på Evel Knievel, denna hjälte av dumhet och rabelaisiskt leverne. Fantastiskt!

Tid

Av Jonas Colting - 23 april 2006 19:29

Jag känner att jag vill ha ett extraliv vid sidan av mitt normala (inte att förväxla med dubbelliv som maskering för dubiösa sexuella aktiviteter)där jag kan ta mig tiden att läsa alla bra böcker, lyssna på all musik och se all film och TV som jag vill! Mer mer mer! Jag blir helt stressad av att känna all denna litterära kvalitet som passerar revy, all TV och film med potentiella livsavgörande upplevelser och stämningsskapande musik som inte hinns med.Och då tycker jag att jag ändå har ett relativt ledigt liv. Till skillnad ifrån arbetande människor med barn. När fan får de läsa en bok? Och då menar jag inte "Totte bajsar" och så.... Eller TV. Bollibompa och Clownen Manne med sin äckliga banan kanske.Min kompis Tomas med jobb och två barn erkände utan omsvep att han sett "5 minuter av nyheterne de senaste tre veckorna" Yikes!Alla dessa val. Redan Voltaire fattade att det är dem som är upphov till ångesten i livet...Och köer. Köer är också upphov till ångest. Fan där gick en kvart som jag aldrig får tillbka tänker jag när jag valt fel kassa på City....

Av Jonas Colting - 14 april 2006 19:01

Jag varvar med skön svensk musik på iPoden. Typ Ted Gärdestad. Man kan aldrig få för mycket sol, vind och vatten!Och Pugh Rogerfeldt. Speciellt "Dinga Linga Lena" Har ni hört texten? Har Marita Ulvskog, JämO eller ngn annan feministtaliban gjort det?"Dinga Linga Lena, vet mamma vad som försiggår? Vet pappa vad du tar och får?"Pugh, vilken porrkille. Och så var han ihop med Sanne Salomonsen, grym dansk röst!

Av Jonas Colting - 9 april 2006 18:28

Aaaamen vad triathlon är tråkigt när man är trött. Och dålig. Jag menar, hur kul är det egentligen att spendera 39 av 42 km av en mara joggandes, gåendes, bajsandes samtidigt som publiken ropar "looking good, looking great, you can do it! och man bara vill skrika: "Vaddå bra? Det ser för jävligt ut, jag är ju för f-n ute och går på banan, fatta det!!!"Det roligaste på hela dagen var när jag fick passera Jason från Brooklyn och på min värsta Brooklyn-dialekt ropa "I´m waaaalkin´heeere´!

Skapa flashcards