Alla inlägg den 31 maj 2006

Av Jonas Colting - 31 maj 2006 16:24

Först gick jag på HealthSpa i två timmar, och sedan på en stretchklass på gymmet. Så nu är jag mjuk och go. Jag älskar spa! Och behandlingar i alla former. Ansiktsbehandling. Det fick jag nu också. Liksom andra dagen i Nya Zealand inför stundande sol och värme. Då tittade Björn konstigt på mig...Sedan har jag ätit buffé. Man ska tydligen äta mycket sushi, rå fisk, halvrött kött och färska grönsaker när man är i Thailand. Särskilt första dagen. Så det har jag gjort.Liksom tittat på den härliga pianobaren med en allerstädes närvarande "Lost in translation"-känsla. Föreställ er "Are you lonesome tonight" med kraftig asiatisk brytning...Haaar jo lossammm tonaaat! Me love you long time, sucki sucki, typ. Fast det var ifrån "Full metal jacket"

Av Jonas Colting - 31 maj 2006 09:22

Är i Bangkok och har en svårläkt förkylning. Fjärde dagen med snor och halskrax. Hoppas rösten håller för föreläsning imorgon..Har också en svårläkt jetlag. Kom hit miss i nassen svensk tid och tididgt på morgonen thai-tid. Bestämde oss för att "sova lite". Vacklade omkring som en tuggummihjärnad zombie fyra timmar senare.. Ingenting som lite god stark mat och en kopp kaffe inte kunde fixa!Sov ingenting i luften. Jag har allvarliga bok-shopoholic syndrom när jag reser. Nu blev det sex böcker där en handlar om just sex och en om "den amerikanska idén från Revolution till Reagan". Högt och lågt med andra ord.. Jag har alltid haft en fäblesse för amerikansk historia. Det är underhållande att diskutera amerikansk religion, historia och värderingar med amerikanerna själva. En del kan mycket, många kan nästa ingenting alls om Amerika och absolut ingenting om världen i övrigt. Och så kan man diskutera med folk i den amerikanska södern där mamma och pappa var syskon...Sedan såg jag King Kong. Apa blir förälskad i kvinna och kvinna i apa. Svårt att ta till mig den storyn...det gör antagligen inte heller skötaren på Borås Djurpark som härom sistens olyckligt hamnade i "kramläge" med en monkey.Dinosauriescenerna var dock bäst! Konstig film... Som en blandning mellan Jurassic Park, Beauty and the beast och Titanic. Typ.

Skapa flashcards