Alla inlägg under juni 2006

Av Jonas Colting - 14 juni 2006 15:29

Idag fick jag ett oväntat behov av Pink Floyds "The Wall". Inte bara ett behov heller. Snarare ett abstinenssug. Fast jag inte ens är beroende av PF ifrån början... Iallafall fick jag köra hem fort som fan och springa upp och hämta ned skivan till bilen. Sedan spelade jag "Comfortably Numb" jättemånga gånger i sträck och väldigt högt också. Jag är lite autistisk på det sättet. Jag måste spela samma låt om och om igen och om jag inte får det blir jag galen och slår mig själv i huvudet. Typ. Som Rain Man. Jag har varit lite autistisk hemma också. Här har jag spelat Jeff Buckleys "Hallelujah" 28 ggr idag. Kanske har mina kromosomer hamnat snett?

Av Jonas Colting - 13 juni 2006 15:34

Idag när jag skulle sätta på datorn efter att ha kommit hem ifrån flygplatsen funkade ingenting. Svart. Miss i nassen liksom. Den surrade igång och slog av. Fan. Jag vet att jag vid det här laget rimligtvis har mjölkat ur varje uns av kräm ur den här bärbara burken och efter att ha bankat runt den på en miljon flygmil och porrsurfning i alla världsdelar så är den inne på nionde livet. Men en vecka till kanske till dess att jag får min nya dator....?Mörker.Jag gjorde bot för diverse synder och bad till alla högre datagudar inklusive Bill Gates. Och det hjälpte! Nu funkar den igen...Och har jag börjat att spara över allt som jag trodde var förlorat? Inte. "Det händer inte mig.." ligger så starkt rotat.

Av Jonas Colting - 10 juni 2006 08:05

Har lite onda aningar inför kvällens VM-debut. Minns 1990 när ett haussat Sverige torskade 1-2 i samtliga matcher och allra mest sved det nog mot Costa Rica... I kväll är det ett nytt blåbärsland som ska tvålas till men jag undrar om inte TNT är snabbare, kvickare och mer tekniska än vad man väntar sig. Lyckligtvis startar vi med Anders Svensson så vi hoppas på några sjyssta frisparkslägen va?!

Av Jonas Colting - 8 juni 2006 07:53

Vi firade min födelsedag på en båt där Annika trollade fram en tårta mitt i fisket! Sedan blev det bad och simning med miljoner fiskar som ville äta ur handen innan jag cyklade hem till hotellet och besökte kakelguden för det hade jag inte gjort på hela dagen.Annika åkte skoter och körde omkull i Lamais värsta kurva, men klarade sig nästan oskadd. Vilket är mer än vad man kan säga om skotern men det är en annan historia.

Skapa flashcards