Alla inlägg den 30 oktober 2006

Av Jonas Colting - 30 oktober 2006 10:58

Jag har snöat in helt på Allsvenskan. Jag och 100000 andra Boråsare. Det var fan att man ska vara på andra sidan jorden nu. Jag hann följa Elfsborgs seger mot GAIS på Heathrow, fick läsa om förlusten mot Hammarby och sedan var det ödesmatchen mot Helsingborg. Jag hade svårt att somna på kvällen och vaknade med ett ryck på morgonen. Elfsborg!! Jag hängde på låset till biblioteket och datorerna vid 0800 och loggade hungrigt in på Aftonbladet.se. Sedan drömde jag att AIK slog GAIS med 7-1 vilket jag lyckligtvis kunde konstatera bara varit en taskig dröm…Det skulle vara härligt att sätta hela det inavlade och incestuösa Stockholmscentrerade fotbollsmedia på plats. Det och de patetiska fansen som omgärdar dessa lag. Skaffa er ett liv!Och ett jobb! Och klipp er! Eller något sån´t… Läste på nätet för ngn vecka sedan om AIK,s tränare Rickard Norling och hur han hyllade lagets fans.. För vad? För att de kan gå på match och bara bråka lite? När AIK vinner? För när de förlorar så är det ju en annan historia… Som tur är nu så kommer ju AIK att förlora. Så in i helvete.

Skapa flashcards