Alla inlägg den 8 november 2006

Av Jonas Colting - 8 november 2006 05:55

Började med att springa 16x400 bana imorse, start 2 min´Ville inte pressa som en tok så jag snittade 74:or. Det var godkänt tycker jag. Förra året innan VM när jag verkligen körde stenhårt på samma pass så snittade jag 68.5 men så är det också skillnad på 90 och 100%. Och så är jag nog tyvärr inte riktigt lika vass just nu.... Canberra är tydligen Australiens allergihuvudstad och det känns som om jag hela tiden har 10 slag extra i puls när jag tränar... Nästa vecka ska jag börja ta mina allergitabletter så då hoppas jag att det verkligen ska släppa....Vill inte äta dem under för långa perioder utan bara runt stora tävlingar då de potentiella biverkningarna är ..hmm..ganska allvarliga..Fortsatte med ett kort simpass på fm och sedan det riktiga simpasset på kvällen, med våtdräkt. Lyckades sätta 12x100 under 1.05 och två 200:ar på 2.10 Rätt bra i långbana...Hade sedan en intressant diskussion vid matbordet om Australiens bidrag till populärhistorien och på musikfronten bidrog jag med en gammal favorit; Midnight Oil, innan vi hamnade på filmfronten där en klassiker som Strictly Ballroom nämndes.Senare på kvällen knäppte jag på TV´n och vad får jag se då? Jo, en gammal kultklassiker jag sett innan och verkligen ett australiensiskt kulturarv; Razorback! Den handlar om ett enormt vildsvin som löper amok in the outbacks. Riktigt dåligt faktiskt! Och precis som om jag inte redan hade fullt upp med att hålla ordning på djurlivet här....)Och sedan kom det några bistra herrar på uppdrag från RF. Dopingpolisen. Då funkar alltså den här rapporteringen då..Jag kissade iallafall och det var snabbt och lätt avklarat.På tal om doping. Den tidigare avstängde Tyler Hamilton (OS-guld 2004 bla) ska cykla för ett lag i Silverman. Vad heter hans lag? Jo, "Athleteslawyer.com" Ganska ironiskt:) Han har ju hela tiden hävdat sin oskuld och att anledningen till att man fann främmande DNA i hans blodkroppar var, och håll i er nu, att han har sin döda brors foster i kroppen.... Som en alien.... Min tanke är bara: borde det inte synas i ALLA hans blodprov då, eller? Jaja, de här knarkcyklisterna blir man inte klok på.. Hoppas bara att dopingpolisen är plats i Vegas också..

Ovido - Quiz & Flashcards