Alla inlägg den 14 december 2006

Av Jonas Colting - 14 december 2006 21:52

...på begäran...Det här käkade jag till middag idag:En stor laxsida, ca 800 gr som läggs med skinnet ned i en ugnsfast form. Formen ska ha grundats med lite havssalt och olivolja först.Salta på laxen med havssalt, stänk lite olivolja på och lite pressad citron. Strö sedan smulad fetaost på innan du dunkar in formen i ugnen. Där kan den stå och småputtra i några hundra grader.Sedan fräste jag upp färsk broccoli, sockerärtor och småskuren morot i en wokpanna med olivolja och pressa vitlök; mycket sådan. När det har fått fräst ett tag så lägger man i en stor påse babyspenat som också ska fräsas ned. Havssalt på det. Mot slutet skär jag ned två sharonfrukter för sötma och färg.Ibland lägger jag till avokado men inte idag, det åt jag till lunch ändå...Efter 20 min nånting i ugnen så är laxen klar och tillsammans med färskpressad citrusjuice på blodapelsin, grape, apelsin och pomelo så är den här måltiden full av vitaminer och kromosomer.

Skapa flashcards