Direktlänk till inlägg 19 februari 2007

Måndag morgon

Av Jonas Colting - 19 februari 2007 10:06

Vaknade av att en robust zulu-kvinna knackade på mitt ben genom mitt öppna sovrumsfönster: "Mista mista I come to clean"... Städerskan som kommer varje måndag, hon kom inte in i huset då nycklarna satt i låset från insidan. Nåväl, en flygande start på morgonen.Igår sprang jag en tuff 30 kilometare på asfalt tillsammans med Raynard Tissink, SA´s bästa IM-triathlet. Vi höll en snabb distansfart och hade strax över 2.05 på hans kontrollmätta runda. Benen kändes ovanligt fräscha hela dagen efter löpningen trots avsaknaden av fina stigar och skogsvägar som jag vanligtvis springer distans på. I morse hade det dock satt sig en aning när jag stolpade runt mellan köket, kaffekoppen, zulukvinnan och datorn som visade "Mäklarna" med Kjelle B. Jag gjorde ju också min första tävling för året i går när jag simmade Red River Mile Swim, en simtävling med anor tillbaka till 1920-talet. Maken till lervälling har jag nog aldrig simmat i och i starten i synnerhet var....kladdig... när de 600 i herrklassen trängdes i leran och dyn som utgjorde flodbanken och flodbotten. Det var en utmaning att hitta något sånär fast botten att trycka ifrån och allt som oftast plumsade hela underkroppen ned i gyttjan. Men det är märkligt att så länge man har andra med sig som gör samma dumheter så känns det helt naturligt att kasta sig ut i slammet utan att tänka på vare sig elefanter, krokofanter, krokodiler eller reptiler. Nu blev det en kvarts medströmssimning präglad av mjölksyra efter den långa huttrande väntan i vattnet..Idag ska jag köra en lugnare aerob dag på ca 4 timmar och imorgon väntar en "killa boike roide" och tempolöp. Hårt mao. Kommer jag i närheten av ngt www så ska jag rapportera pulsen:)Bilden är från 2005 års Mile Swim

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Skapa flashcards