Alla inlägg den 28 februari 2007

Av Jonas Colting - 28 februari 2007 13:27

Idag har jag en tempodag med tre hårdare och mer tävlingsspecifika pass. Lyckligtvis är det något svalare idag än den glödgande värmen som den afrikanska solen bjöd på igår! Det gjorde att mina 8x1000 m på bana visserligen var varma men ändå överkomliga nu när man trots allt är driven av en stark motivation:). Startade dem på 4.30 och målet var en hög aerob ansträngning, långt från max, och utan att för den sakens skull dra någon större mjölksyra. Nu blev det slitigt ändå i solen men sju på 3.20 och sista på 3.14 kändes ändå kontrollerat. Mitt enda riktiga misstag var väl att lägga mig på rygg på tartanbanan efter den sista för det är anmärkningsvärt vad mycket, ja tartan, som kan fastna på en svettig kropp.Sedan var det en kort vila innan jag o Björn åkte till poolen. Denna gång universitetets inne-25;a, mest för att vara säker på att det finns linor ilagda mm. Nu var det också sjukt varmt och egentligen är det helt emot mina principer att simma inne när man kan simma i ute-50:or. However, nu skulle jag simma 20x100 hårt och ville inte riskera att hamna i en balja utan linor och med folk som simmar på bredden vilket tydligen är något av en trend här på savannen.Pace-klockor är något som också saknas vid alla pooler så Björn som hade en lättare dag tog på sig rollen som coach och klockade mig. Så huvudserien var 20x100 på 1.30 och jag snittade 1.06 Hjärnan kokade lite på slutet men jag höll i bra!Så med de två fina passen i baggaget innan lunch så åkte vi till beachen för lite bodysurf i vågorna och för att kompensera soltiden vi missade vid simningen:)Om jag nu bara kan undvika att somna på eftermiddagen och förvandla hjärnan till tuggummi så blir det ett hårdare cykelpass också. Glamour hela dagen med andra ord!

Ovido - Quiz & Flashcards