Direktlänk till inlägg 2 mars 2007

Bonnabränna

Av Jonas Colting - 2 mars 2007 19:57

7+ timmar på cykeln idag. Solo. Och i sol. Drygt 23 mil, 3200 höjdmeter och 9 liter vätska. Och så buffet på det. Det är livet på en pinne det. Så nu är jag en aning pömsig faktiskt.Och så höll jag på att bli klippt av en bil också. Hoppas mamma inte läser detta....För vad är det för fel på motorbögarna där ute? De som kör omkring med stora pickups och ett släp fullt av dirtbikes eller rallybilar eller annat trams...Och som säkert kan allt om hästkrafter och vridmoment på allt från gräsklipparen och uppåt men ändå, och det här är oförlåtligt, INTE fattar hur man kör med ett släp som är bredare än bilen! Man måste liksom hålla ut lite extra när man kör om något med det stora mongosläpet. Och det är alltid motormänniskor. Faktiskt. Över hela världen. Från Grums till Göteborg till Gramma Kamma Road här i Afrikat. Hästmänniskor men släp är så mycket bättre. Mer respekt för liv liksom.Och det värsta var att jag hade den här speciella motorbögen bakom mig på macken när jag handlade dricka. Ni känner typen; gällivarejeans med den obligatoriska nyckelklippan (hängande utanför givetvis läs "kolla alla mina nycklar jag är viktig jag")fläckig T-shirt på buken och truckerskeps med tryck Castrol Oil. Han handlade upp sig på några flottiga piroger så gissningsvis satt han sedan i bilen med kolesterolhjärnan på tomgång dagdrömmandes om tvåtaktare, hjulstag och motorfett medans han kanske nynnade på någon härlig motorlåt. Kanske av Lynyrd Skynyrd? Mig såg han knappast iallafall. Och nära var det..'Och det är det värsta; man kan ha sin hjälm på huvudet och äta broccoli varje dag men allt som krävs är en motorbög med shit for brains så är man ganska körd i det här livet. Så jag var lite arg. Men nu är det bättre. Så är det med oss koleriker. Bara ropa lite. Och alla smarta personer (sådana som förstår ironi..) förstår ju att bög i det här sammanhanget inte ska tolkas som ett påhopp på homos. Jag gillar homos, Flera av mina kompisar är gay. Jag ropar ju väldigt många fula ord som inte ska tolkas bokstavligt; exempelvis j-a k-k..(välj fortsättning;-vind, -väg, -cykel, etc beroende på vad jag ropar om för tillfället..)! Det betyder ju inte att jag är arg på det manliga könsorganet. Det vore ju konstigt. Jag har ju ett själv.

 
 
Ingen bild

Vman

2 mars 2007 21:29

Kalmera dig kära Jonas ! Nu är du kvitt honom. Bra att du klarade dig utan att skada dig och ev. honom också !!!
Cheers !

 
Ingen bild

johan p

2 mars 2007 22:16

ta av dig din truckerkeps, ta av dig din truckerkeps, ta av dig din truckerkeps... säger mr. cool! Bang! Bom... (ja du vet hur den går...)

 
Linda

Linda

3 mars 2007 09:47

Ni verkar ha det bra där nere...Själv får jag träna på i snöslasket...men det är bra mental träning! Vill bara tacka för de råd jag fick förra vintern efter att ha dragits med förkylningar så gott som hela vintern. Du rekommenderade mig att använda Colizin och Astaxin, vilket har gett resultat. Har nu fått träna på hela vintern! Tack och lycka till med din fortsatta träning!

http://www.lindaeriksson.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Skapa flashcards