Alla inlägg den 3 mars 2007

Av Jonas Colting - 3 mars 2007 14:05

Just Fucking Train, that is... Bra motto för att komma in i Ironman-grooven. Pigg idag trots en ganska massiv vecka, 24 km löpning + 45 km kadenscykling hittills. Med pungskav. Nu är vi strax på väg till poolen för ett simpass och sedan blir det löpning no 2 ikväll. Man får inte vara rädd för farbror Trötter! Eller som vi säger i Sjuhäradsbygden; man får inte vara rrrädd för att ha lite skôj..Jag plockar upp lite fragment av svenska nyheter här nere mellan bloggande och e-mail. I vanliga fall inhalerar jag nyheter en masse hemma men med de povra anslutningsmöjligheterna här så snabbläser jag de viktigaste .se-sidorna. Tydligen var det någon sorts medalj i skidor häromdagen. I stafett. Någon tidning pratade om bragdlopp. Jaha. Jag visste inte att det var mer än typ fem seriösa contenders i stafetterna i skid-VM men det är kanske jag som har fel. Så det var ju jättebra kämpat.Och så läser jag om Magnus Uggla som har blivit anmäld för hets mot folkgrupp när han sjungit om "skumma polacker" Någon med många z,x och w i namnet har anmält Uggla för detta med motiveringen att "mina barn" blev väldigt upprörda.. Oooj halledudane då. Hoppas att de inte blev för traumatiserade av den dumma uggelfågeln...Det är det jag säger; man kan helt enkelt inte skoja om något alls i Sverige för det finns alltid någon humorlös jävel i någon intresseförening som ska gå upp i atomer och spela hallå kverulant. Men skärp er! Vad får man skoja om egentligen utan att det blir imbecillhumor á la pilsnerfilm och Åsa-Nisse (förlåt alla imbecilla, pilsnerhandlara och alla som heter Åsa och/eller Nisse)Mats Olsson på Expressen skrev en alldeles briljant krönika apropå det här efter en av Idrottsgalorna då Annika Sörenstam skojades med. Jag har letat efter den men inte hittat den. Okidok, off to the pool!

Ovido - Quiz & Flashcards