Alla inlägg den 8 mars 2007

Av Jonas Colting - 8 mars 2007 18:40

Med några nätters dålig sömn och diffusa allergiska besvär så blev det en timmes cykling på förmiddagen och ytterliggare en på kvällen. Vi hade egentligen tänkt att simma en timme i havet men det var hårda vindar; "an easterly.." som lokalbefolkningen säger som gör att det blåser in diffusa marina skapelser mot land, typ sådana som bränner och sticks. Dessutom var det verkligen upprörda vågor därute eller som Kramer i Seinfeld skulle säga: "The sea was angry today my friends"Så jag passade på att fota några bilder på flykten idag. Jag har fotat litegrann Rainman-style så om det är suddigt så förklarar det varför..Jag fick ett mail från min bror förläggaren, vivören, lebemannen och han hade några härliga redneck-citat åt mig apropå mitt inlägg om motorbögars beteende med mera. Vad tycks om "You've got to be 10% smarter than the equipment your running" eller favoriten ""IF YOU CAN'T RACE IT OR TAKE IT TO BED, YOU DON'T NEED IT"Mooooaahhahahahahahaha!!

Av Jonas Colting - 8 mars 2007 18:31

Jag har haft en hel del diffusa insomningssvårigheter de senaste tre nätterna. Precis vis sänggåendet har jag fått extremt skumma nässelutslag på olika delar av kroppen. Och ja, de kliar ohyggligt mycket! Och det ser för jävligt ut! Så där har jag legat och våndats och kliat och varvat kalla duschar med tankar om snabbamputationer av de värsta områdena innan jag till slut däckat av. Och sedan, på morgonen. Borta. Det är som att vara en varulv..Vid midnatt slår det till, crescendo, och sedan är man normal igen. Jag har analyserat igenom allt som jag gjort de senaste dagarna och inte hittat något som kan förklara de suspekta allergiska reaktionerna. Björn var på återbesök hos Ironmans tävlingsläkare idag och jag följde med för att kolla hans åsikt. Uteslutande alla matallergier och annt så föreslog han någon form av insektsbett eller dylikt på nätterna. Det låter ju otäckt nog som det är men titta vad jag hittade när jag lyfte på min madrass. Är det inte en liten fin kackerlacka?! Mmmm, vad mysigt, har han och hans kompisar kalasat på mig på nätterna:)Tänk om jag håller på att mutera gener. Ska jag känna mig lite som Jeff Goldblum i "Flugan"?

Ovido - Quiz & Flashcards