Alla inlägg den 22 mars 2007

Av Jonas Colting - 22 mars 2007 21:32

-Christian; I´ll keep on blogging. Så länge det finns något att skriva om. Och Borås är ju fantastiskt! Snart har vi till och med en Pinocchio-staty:) Och om du gillar att springa terräng så tycker jag att du ska komma hit för då kan jag visa dig grymma spår!-Vman; den finns i handeln snart. Du kommer även att kunna köpa den via Nicotexts och min hemsida. Mums-mums.-Johan P; jag, Anna Book och triathlon känns inte som en bra kombination. Alls.-Dave; vilka tre par skor som helst. Behöver inte vara samma märke..-Martin; vaddå i Sydafrika? Den står hemma nu, ömt vårdad.-Jonas; ja, jag tror på en kombination av de två...

Av Jonas Colting - 22 mars 2007 20:41

Eller snarare; Youtube, set me free!...för ni fattar inte vad jag har letat med ljus och lykta efter en snutt ur SVT Musikbyrån från 2003. Där föddes min intensiva fascination för buskiga ögonbryn i allmänhet och Hip Whips sångares i synnerhet. Ögonbryn alltså. Och hela deras framträdande med låten "Stay with me forever" Men långsamt tynade det minnet bort till dess att en kedja av händelser väckte en stark och obändig lust att höra låten och se det inslaget, triggat av gårdagens rendez-vouz med världsrekordhållaren i ögonbryn. Och jag tänkte genast; Hip Whips!" Och jag förstår nu vad jag har saknat i mitt liv de senaste åren, vad som har orsakat en djup och molande ångest och som präglat en tillvaro av melankoli och förlust...Hip Whips. Ögonbrynen. Låten. Hammondorgeln Allt...så hela dagen har jag googlat och surfat utan att hitta inslaget innan jag testar YouTube. Voilá! Vilken glädje!Kolla in detta, ni bara måste! Och spana in sångaren, hans ni-vet-vad och hans härligt spastiska intensitet. Det är visserligen lite Special Olympics över honom men it´s all good!http://www.youtube.com/watch?v=OZ5vfMTAf4c

Av Jonas Colting - 22 mars 2007 17:32

http://www.posten.se/i/d/duco/pdf/duco107_idesprutor.pdfMin brors bokförlag Nicotext som han driver tillsammans med Carl-Johan Gadd har fått Postens och tidningen Du&Co´s pris för "Årets Nytänkare 2006"! Gött brors!Det är givetvis också Nicotext som givit ut mina två böcker och varifrån många nattliga och hotfulla samtal har mottagits när deadline löpt ut:)

Av Jonas Colting - 22 mars 2007 09:43

Nu måste jag verkligen tillägga att Hip Whips inte bara är buskiga ögonbryn.De gör alldeles fantastisk musik! Lyssna på "Stay with me forever" på http://www.last.fm/music/Hip+Whips

Ovido - Quiz & Flashcards