Direktlänk till inlägg 27 mars 2007

Löp, tåg och Schlaug

Av Jonas Colting - 27 mars 2007 09:47

Sitter på tåget till Stockholm och surfar samtidigt som Sverige susar förbi utanför. Jag har också ätit en närande frukost, courtesy of SJ. Jag älskar tåget! Det utklassar verkligen flyg, iaf på kortare sträckor. Till Sydafrika hade det nog varit lite sämre. Att byta i Mauretaninen, Mali och Niger kan vara en chansning:)Jag var uppe med tuppen och avnjöt ytterliggare en 90 minutare vidunderlig terränglöpning; det är inte klokt vad kul det är att springa! Och bra går det. Om man kunde adoptera Kype/Ymerterrängen så skulle jag göra det. Krama den lite. Som en bäbis.Har precis läst dagens BT (ligger fortfarande drygt 25 nummer back som jag läser ikapp..)och Birger Schlaug har skrivit en ny, återigen väldigt läsvärd, debattartikel. Denna gång om konsumtion, ekonomi och jakten på lycka. Jag blir mer och mer imponerad av honom. Läs den här:http://www.bt.se/edrum.jsp?article=262551

 
 
Christian

Christian

27 mars 2007 10:55

Låter som att jag får anta inbjudningen till Borås och känna på terrängen.

http://snowracer.se

 
Ingen bild

Rikard

27 mars 2007 19:25

Jaha, text som det där kan du väl hitta i miljöpartiets enklaste folder. Den gröna delen av den röd-gröna röran. Birger är klart underskattad! Och vad ska man vänta sig av dagens upptagna och omvärldsdekadenta människor än att de inte förstår honom.

 
Johan Tullare

Johan Tullare

29 mars 2007 10:16

Tack för föreläsningen, den var mkt uppskattad! Kan säga att det pratas mkt om dig och din föreläsning i korridorerna och många hade velat komma och lyssna. Jonas kan verkligen rekommenderas som föredragshållare... han är entusiastisk och medryckande och han får vanliga människor (som inte är särskilt intresserade av träning) att förstå att man ska ta hand om sin kropp för att må bra både fysiskt och mentalt!

http://akilles.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Skapa flashcards