Direktlänk till inlägg 30 mars 2007

Hammar´n..

Av Jonas Colting - 30 mars 2007 22:09

Det är verkligen inte ofta det händer och det var länge sedan sist men idag fick jag verkligen hammar´n på cykeln. Ja jävlar...Och det är typiskt nog inte på långa eller hårda pass utan på ett gammalt standardpass modell kortare. Fast jag var nonchalant och bäddade för det...Hade varit lite svajig redan tidigare på dagen och tyckte att löpningen gick tungt i fm. Packade ändå bara vatten, ingen kaka eller gel. Inte ens pengar! Aldrig aldrig aldrig köra ut utan pengar! Hade dock min "get out of jail-free card"-burk med Red Bull som ska rädda mig ur situationer som denna. Och den tappade jag på marken när jag öppnat den, good work mr Parkinson! Så där rullade jag på med tre mil hem och med den i början av passet så varma medvinden vänd till en kylande ylande motvind som spefullt viskade "how do you like me now mr hotshot candyass protriathlete"På Viared med en mil hem så började fantasier av socker och fett förtära mitt bräckliga psyke och jag rullade in på Shell och tiggde mig till en Twix och RB på kredit. Tack gode Gud för denna snälla människa.Det är så att jag osökt tänker på alla hammares hammare som jag hade med Anders Lennartsson en augustidag -99 när jag höll på att kannibalisera min kropp i Olsfors. Då räddade 3! liter cola mig som närde mina ben tillräckligt för att vingligt kunna trampa 2 mil hem på lilla kakan. Sedan tror jag sockret verkligen kickade in i någon sorts diabeteskramp för jag kommer ihåg att jag låg i sängen och hade svårt att fokusera blicken i taket. Lite Coltingkuriosa i sammanhanget är att jag dagen efter det simmade 16 km öppetvatten (Fristad-Borås centrum genom Öresjö/Viskan) live i Radio Match, stroke by stroke. Hur orkade jag det?

 
 
Ingen bild

Vman

31 mars 2007 09:47

Du är ett unikum Mr Colting.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Skapa flashcards