Alla inlägg den 12 april 2007

Av Jonas Colting - 12 april 2007 20:52

Jag kom på en sak jag har gjort idag; jag har köpt mineralvatten med en ny spännande smak. Loka Vildäpple. Kampen med Ramlösa hårdnar...

Av Jonas Colting - 12 april 2007 17:20

Espen, vad du skräms!

Av Jonas Colting - 12 april 2007 16:42

Det är otroligt vad lite man kan hinna med på en dag när man är egenanställd som jag är och lat därtill. Idag är det light på träningsfronten efter tisdagens tempo/gårdagens löpdag och fre-söndags distansblock; bara en lugn kvällslöp med Pär o Thobbe.Det känns som om jag ibland ägnar hela dagar åt att swiffra, ta en sväng till tvättstugan, ta ur diskmaskinen och sortera skor i rader. Fast då brukar jag också åka iväg till återvinningscentralen och slänga något; typ pappersskräp. Det är mitt favoritärende och det känns alltid som jag gjort något ordentligt då. Och då kan jag nöjt följa upp med att fika lite.

Av Jonas Colting - 12 april 2007 09:30

En av vår samtids bästa författare har gått ur tiden, 84 år gammal.Slakthus 5 är nog hans mest lästa bok och han skrev verkligen träffande och underhållande. Surfa in på aftonbladet.se och läs några av hans senare essäer; i synnerhet den om varför han själv trodde att Sverige aldrig gav honom ett Nobelpris.Jag blev nyfiken på honom sedan jag såg honom i en cameo-roll i Rodney Dangerfield-filmen "Back to School" well back when.Han spred också träffande citat omkring sig; vem känner exempelvis inte igen sig i nedanstående.. "If somebody says, I love you, to me, I feel as though I had a pistol pointed at my head. What can anybody reply under such conditions but that which the pistol-holder requires? I love you, too. "

Ovido - Quiz & Flashcards