Alla inlägg den 1 maj 2007

Av Jonas Colting - 1 maj 2007 13:51

..dagens 1;a maj, vänstern och media så läste jag en bra krönika av Aftonbladets Johanne Hildebrandt.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1057196,00.html

Där skriver hon bland annat:

I min värld har det nämligen alltid slentrianmässigt ansetts fint att vara vänster, det har stått för något solidariskt, en god motvikt mot det onda kapitalet. Men ju mer jag lär mig, ju fler extrema grenar och tankegångar jag hittar, desto mer tveksam blir jag.
  
  
Vad är det för vits med ungdomshuskravaller i Köpenhamn, särskilt när oskyldiga drabbas? Varför ska man släppa ut minkar som sedan dör, krossa fönster eller slänga brandbomber? Varför ska jag jubla över soldaters meningslösa död eftersom de råkar komma från USA?
  

  
  Att skriva detta, eller presentera en annan form av verklighet, gör dock att hatmejlen automatiskt dräller in och det är alltid extremvänstern som är värst. Jag är en ful gammal kärring, naiv USA-medlöpare, ett vidrigt svin och det var synd att jag inte blev skjuten i Irak.


...eller på tal om kommentarer man som bloggare kan få om man dissar något så fint som 1:a maj..




Av Jonas Colting - 1 maj 2007 11:37

Bloggen har varit lite lågprio de senaste dagarna då jag har tränat riktigt stabilt samt managementat en hel del dessutom.


Idag är det Sveriges mest absurda helgdag; 1:a maj. Då ska jag jobba extra hårt. Av ren princip. Visserligen ska jag åka till Florida via Sundsvall och en föreläsning, i morgon bitti, så det är ju nödvändigt ändå att slutföra projekt samt köra mina tre tempopass idag, men det känns bra medan de röda samtidigt sjunger Internationalens lov. Det är ju lite lustigt att sossarna ofta väljer att utelämna versen som börjar med Båd' stat och lagar oss förtrycka, vi under skatter digna ner.  Det hade väl känts som att kasta sten i glashus kanske...


Och vad är en "arbetare" egentligen? Någon som jobbar varvet, jobbar Volvo, jobbar SKF (tänk; Weiron i ottan..)? Såvitt jag vet tjänar alla de betydligt mer än alla akademiker som jag känner som är lärare, bibliotekarier mm och som dessutom dras med de tunga studieskulderna...


Ovido - Quiz & Flashcards