Alla inlägg den 14 juni 2007

Av Jonas Colting - 14 juni 2007 15:31


Igår när jag åkte bil sent på kvällen och flippade mellan radiokanalerna i jakt på något örongodis så får jag plötsligt in The Voice 107.8 som egentligen inte funkar i Borås. Där spelar man Nas och "If I ruled the world" som genast sände mig tillbaka till 1996 i tanken. Ni vet hur det är när en låt bara öppnar dörren in till gamla minnen som sedan länge förseglats och preskriberats... Annars var min temalåt under den sommaren, summer of 96´that is.., "Return of the mack" av Mark Morrison, en riktig R&B-stänkare som var dansant och skarp. Den blev jag sugen på och när jag just nu dunkade in CD´n i datorn (för givetvis köpte jag skivan då det begav sig..) så fick jag för mig att googla karl´n med tanke på att han hade ett obskyrt liv i övrigt. Fick upp honom på Wikipedia och läser minst sagt förvånat, i vad som måste vara ett tillägg gjort i dagarna, att han precis avled "in early June of 2007" i en allergichock utlöst av jordnötter. Så......bisarrt.

Av Jonas Colting - 14 juni 2007 02:11

Som den nattuggla jag är så tycks tänkandet och kontemplerandet ibland vara på en högre nivå efter midnatt; vilket ju kanske inte säger så mycket då mitt dag-jag ibland känns mer än lovligt ADHD-präglat med backar att springa, elpost att maila, mycket att läsa och många att att berätta det för.

Och så hade jag en riktig slackermorgon där jag inte kröp ur bingen förrän vid 10.30 rycket med luthersk baksmälla som ganska snabbt initierade löpträning. Och det var väl vad som behövdes bland alla enzymer och makrofager; en riktig dräpare till sarkofagsömn; för nu kändes ben och lungor mer alerta och beredda att suga i sig mera mil. Och så hjälpte det ju att det var minst 10 grader svalare idag! Hursomhelst så förlöpte min 1.40-runda med behag och jag kunde dessutom räkna in en riktigt bra tid på Rya Åsar´s testrunda a.k.a "Berg o dalbanan". Jag hade lite fegt lovat mig själv att jag kunde få hålla igen där om det kändes kass i benen, ja så lugnt som man nu kan springa i Borås värsta backar, men eftersom det nu kändes allt annat än kasst så tänkte jag kompensera för havererad kvalitet från förr och öppnade spjällen rejält. Nu var det ju ingen renodlad kamikaze-effort utan både snitt- och maxpuls var inom gränsen för vad jag kunde uthärda men tiden 19.36 visade ändå att jag fortfarande kan springa. Trots allt.


Ovido - Quiz & Flashcards