Direktlänk till inlägg 13 juli 2007

Pastaparty

Av Jonas Colting - 13 juli 2007 21:12


Gemensamt för alla bra pastapartyn jag varit på är att jag varit först i kön. Det är det enda viktiga. Och om jag så får fuska och ljuga mellan tänderna för att vara först so be it. För det spelar ingen roll om de så bjuder på nyplockade och daggvåta jordgubbar serverade ifrån en ungmös bröst om man står på typ tusende plats i kön.. Är jag inte längst fram så brukar jag skippa denna ändå överskattade aktivitet som är kutym på alla konditionsevenemang jorden över.

Idag hoppade vi paraden med diverse säckpipor och alla länder som presenterades. Eftersom jag är den enda tävlande här så tänkte vi att jag kan ju istället repreentera Sverige på söndag och medan vi såg Slovenien troppa förbi smet vi in i tältet och efter lite palavererande så lyckades vi få mat bra långt före utsatt tid. Och det tackade vi för när de stora massorna ramlade in och förvandlade tältet till Sodom och Gomorra. Serveringspersonalen hade nog en hög ambition med att servera och lägga upp men COME ON! som Gob skulle ropa; man kan inte servera triathleter pasta en och en och det med två skedar. Istället skulle man fyllt några kobevattningshoar med pasta och sås och ställt klabbet mitt på golvet så att folk kan ta från alla håll; så kallade "food islands" som vi som är initierade buffet-ätare vet att det heter.

Jodå, så vi kändes oss riktigt smarta och VIP-ade när vi smet ut mellan raderna av folk som snällt väntade på att kanske kanske få lite mat en dag.

Och så gick vi till Quickmarten för lite ytterliggare sustenance i form av feta och snabba kolhydrater; jag kontemplerade chips som är ett säkert tävlingsafrodisikum men avböjde till förmån för lite kvalitetsgodis i skumbjörnsform. Annika hittade lite, vad hon trodde, vispgrädde som hon skulle avnjuta, med vad hon trodde, jordgubbar men det gick åt helvete när Jacques Chirac i affären hade slut på det. Så det fick bli körsbär. Med samma vispgrädde. Och sedan blev jag under någon minut besatt av tanken på vad vispgrädde heter på danska, i tribut till våra danska vänner Sindballe och coachens rakade balle. Flööööööde nånting trodde jag och Annika kontrade med Reuööööd Greuöööööd meed Flööööööde som uppenbarligen är någon dansk delikatess och efter det insåg vi det absurt roliga med att säga Reemooooolaaaadeeeee och promenera lite som Michelin-gubben. Men roligare än så hade vi inte.

 
 
Ingen bild

camilla lindholm

14 juli 2007 18:04

Lycka till i morgon. Det bästa med att komma tvåa (tänker på EM) är att det bara finns en väg att gå :-). Kör hårt!

 
Ingen bild

Christer

14 juli 2007 23:54

Hej Jonas och stort lycka till imorgon.
Jag har en liten fundering kring träning för Duathlon. Tränat en del löpning och längdskidor några år och funderar på att träna till SM i duathlon 2008 (motion). Hur tycker du man bör träna till detta för att hålla sig högt upp i motionsklass? förstår om du kanske inte kan svara här, men skulle bli glad om man fick lite experthjälp. Kör hårt imorgon..

 
Ingen bild

Magnus Hallqvist

15 juli 2007 07:32

Lycka till!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Skapa flashcards