Direktlänk till inlägg 16 juli 2007

La Rochelle

Av Jonas Colting - 16 juli 2007 23:52

Några timmar i bil och vi hamnar i La Rochelle. Känt för Fort Boyard och sitt fort. Tydligen spelas samma gamla program in där ute med samma små dvärgar. Hade också flashbacks från Seinfeld där George hyr en film som heter Rochelle Rochelle men jag tvivlar på att det handlar om den här staden. Som bjöd på en typisk fransk middag med ångande musslor, rött vin, kött, rött vin, citrontårta, rött vin, espresso och rött vin. Och så rött vin. Idag är det semester. Imorgon är det simning i havet. Och så mer semester.

Det skrämmer mig lite att jag idag överväger att åka på en inbjudning till Ironman Korea. Varm, fuktig och fruktansvärt tropisk ö som man helst bara ska undvika och de fulaste kvinnorna i hela världen. Men de har 20000 USD i förstapris. Fan att man ska vara en så´n hora för pengar.

 
 
Johan Tullare

Johan Tullare

17 juli 2007 00:11

Vi horar alla för pengar, var och en på sitt sätt... :)

http://akilles.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Daniel

17 juli 2007 01:02

ooh...Rochelle Rochelle...en höjdarrulle enligt mr Costanza.
På onsdag bär det av ner till Marseille o le Tour de France, inga fel alls!!

 
Ingen bild

Vman

17 juli 2007 06:50

Om du känner att pengarna lockar och att kroppen är "fit" ska du naturligtvis åka. Vi vill ju ha din kropp ute på tävlingsbanorna.

 
Ingen bild

Flow

17 juli 2007 16:01

...fast å andra sidan är dollarn löjligt svag nu, så risken är stor att du säljer dig för billigt.

 
trollpackan

trollpackan

17 juli 2007 17:22

Rött vin låter toppen! Njut! Och åk och vinn pengarna!

http://trollpackan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Ovido - Quiz & Flashcards