Direktlänk till inlägg 27 augusti 2007

Sjuk?

Av Jonas Colting - 27 augusti 2007 22:04

Jag har känt mig väldigt bra och fräsch under dagen, all things considered. Inte mycket muskelvärk, lite i vaderna och i muskelfästena upp till sätet. Rygg bra, lår bra, mage bra eller OK, allmän känsla bra, immunförsvar bra...Eller så jag trodde. För i eftermiddags började jag känna mig lite frusen. Röösen som vi säger här i Borås. Jag kollade tempen och den var på 37.2 för att stiga till 37.6 och jag var lite ömklig och klen i all min pseudoohälsa. Men se, det var nog inget större fel på mig. För det hade av allt att döma att göra med de problemen som jag utvecklade under de sista långpassen på cykel för några veckor sedan. Och med risk för att bli tjatig här så, ja, den tredje pungkulan. Eller som jag har döpt hela den här passusen till; "the story of my balls. all three of them". Den hade helt klart minskat i storlek fram till helgens Ironman och jag compeedade bara upp lite för säkerhets skull med tanke på det oerhörda slitage som bjuds. Så skav blev det inget men däremot en kraftig tillväxt av den tredje hum-hum.. Och det har inte riktigt lagt sig. Utan blivit mer av en böld. Och så ikväll...då...då...ja..det är så äckligt....när jag klämde lite...då...då...nej jag kan bara inte skriva om det...

Men. Vattnajökull.

 
 
Ingen bild

Mr Geysir Strokkur

27 augusti 2007 23:34

Sen nær sprutar en glaciær vatten?

 
Ingen bild

Evis

28 augusti 2007 08:27

Ang. Mr Geysirs kommentar... Ha ha, ja det är inte så noga... ;) Vi fattar vad du menar Jonas.

Ang. den tredje grejjen, du borde nog uppsöka en doktor, det där kan bli en kraftig inflammation nära känsliga grejjer i kroppen. Kanske behöver antibiotika, åtminstonde som salva.

 
Ingen bild

Golfbollen

28 augusti 2007 10:04

Utvecklade sjælv en tredje pungkula (i mitt fall på stprlek med en golfboll) efter IM Frankfurt. Var tvungen att sitta på ena låret nær jag cyklade till jobbet och kunde mærka golfbollen nær jag satt på en vanlig stol. Har aldrig varit med om något liknande. Det ær næra lymfkørteln som sitter i ljumsken tror jag och den reagerar på inflamation så din pseudosjukdom kommer kanske dærifrån. Du kommer sækert har mkt nøje av din golfboll några veckor ænnu ;-)
Den danske Golfboll.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Ovido - Quiz & Flashcards