Alla inlägg under augusti 2007

Av Jonas Colting - 16 augusti 2007 23:18

23.10

Stort personligt genombrott!

Jag lyckades nämligen helt på egen hand att installera och få en teknisk grej att fungera! Stort. Och på datorn också. Mobilt bredband. Cutting edge! Jajamänsan.....Och vad lätt det var. In med sim-kortet och så bara plutta in den i USB-minnet. Ändå har grejerna legat där på hyllan i en månad nu. I väntan på att Thobbe eller Pär ska komma och visa mig som brukligt är. Jag menar, min Sony Ericsson mobil är fortfarande bara en mobil trots att Pär lovar att den spelar musik och allt. Och tar bilder med. Fan tro´t.

Och min Ergomo är fortfarande lite av gåta. Det systemet har jag kört med i ett år eller mer. Då och då ringer jag till Björn för att få svar på en fråga som han svarade på en månad tidigare.

För att inte tala om Excel och ett träningssdokument som jag brukar störa Pär med. Jag glömmer alltid hur jag ska göra. Jag fattar inte att han kan det! Har han gått en kurs eller?

Men det ska jag inte tänka på nu! Nu är jag en fullfjädrad teknisk succé som kan gå och lägga sig nöjd. Vilka framsteg; babysteps baysteps babysteps


Sent from my mobila bredband!!



Av Jonas Colting - 16 augusti 2007 22:45

Jag vill ju inte tjata om detta. Och ni är säkert trötta på att läsa om den.

Men.

Ständigt denna pung!

Ivägen. Eller skavd. Evolutionen var inte helt klockren (klockers...för alla som bor i Brat City..) på den punkten. Pungen, näsbehåring och tånaglar. Och så Lasse Berghagen.

Iallafall så märkte jag idag till mina stora förlägenhet att pungen har en viss benägenhet att smyga fram vid vissa stretchövningar på Onyx. Stretch i kombo med resårslöa löparshorts . Inte snyggt. Och det märkte jag idag.

Jävla pung


Förlåt alla som tagit illa vid sig av detta. Jag vet. Det kan inte ha sett snyggt ut.

Av Jonas Colting - 16 augusti 2007 16:52

--

-- 

Ja jävlar!

--

--


Av Jonas Colting - 16 augusti 2007 15:55

Mojo; moʊˌdʒoʊ..     Vart är den?

Jag letar efter inspiration idag. Överallt. Någonstans.

Jag har swiffrat men det hjälpte inte.

 Benen i högläge kan  eventuellt hjälpa.

Att injicera adrenalin eller serotonin är väl inte att tänka på....

Trööööööööött

Men ta det inte som ett löfte. Inför helgen alltså. Då kommer jag att flyga fram som i yster dans. Och benen kommer att virvla som trumpinnar.

Jag ska dricka en espresso nu. Och sedan en till. Och sedan ska jag försöka gå vidare. I livet. Åhej.

Då börjar jag.



När som helst



Av Jonas Colting - 15 augusti 2007 10:14


TRAINING; everything else can wait!

..utom möjligtvis städande


Jag har haft den här Tinley-annonsen på min vägg i snart 10 år. Som en ständig påminnelse. Get your priorities right liksom!

Av Jonas Colting - 14 augusti 2007 16:02

OK då. Jag ska säga som det är. Come clean.

Jag är inte trött. Inte heller oinspirerad. Bara nervös. Nervös och ofokuserad. Inför kvällen. Då Älvsborg ska möta Valencia på TV 6! Det pirrar och det pirrar och pirrar.

Av Jonas Colting - 14 augusti 2007 15:02

På jakt efter den inspiration som temporärt flytt, och som en trippel espresso möjligtvis kan uppbåda, bläddrar jag igenom gamla "Triathlete Mag" som terapi. Likt en bebis som suger tutte så hämtar jag tröst av att flera generationer av tidigare triathleter, likt mig, varit trötta och måhända också närt en tredje testikel vid sin barm; eller i sina cykelbibs.

Jag har nog, utan tvekan, Sveriges största samling av denna tidning. Jag började prenumerera 1991 och har varit trogen i princip ända sedan dess. För på den tiden, pre-Internet (my God, hur fick man egentligen tag på information då? Biblioteket eller??!), så var Triathlete Mag och dess glossiga bilder en verklighetsflykt ifrån en regnig landsväg i svenska november eller ännu ett av alla klorsnuviga pass på Park-badet. När jag sedan fick en jättehög av tidigare årgångar av Per M Wengström så kunde jag ohämmat frossa i memorabilia och kuriositeter ifrån sportens gryningsår! Och det gör jag ofta!

Så nu ska jag snart cykla och springa. Och jag tänker mig starka lätta ben. Som Kenny Souza. Kenny Souza-ben. Hade jag varit kvinna hade jag velat hångla med dem.

Skapa flashcards