Alla inlägg den 4 september 2007

Av Jonas Colting - 4 september 2007 10:23

Ja jäklar.

Det kändes som lite overkill att ligga i vattnet i väntan på en ny triathlonstart, helgen efter en Ironman, men man får inte vara rädd för att ha lite skôj helt enkelt. Dessutom så hade Ted och Tenant&Partner åstadkommit det närmaste man kan komma en proffstriathlon i Sverige med sjyssta fringes som hotell och middag samt en potentiell prischeck i slutet av dagen. Att Björn skulle vinna var väl ingen hemlighet men att jag körde så bra som jag gjorde var ju osannolikt. Pigga och fräscha löparben gjorde att jag kunde löpa ifrån och spurta in som tvåa vilket var bra mycket bättre än prognosen innan.

Söndagen var dock kaka på kaka av sällan skådat slag och insikten om att kallt vatten och tidiga morgnar verkar vara min arvedel kändes minst sagt påtaglig där vi stod på Utö klockan mitt i natten och väntade på en dag av marin närkontakt. Tyvärr hade väl inte Pasi och jag någon av våra bättre dagar och efter 10 timmars traverserande genom den klipp- och taggbuskbeströdda terrängen med tungan rätt i egen mun mer än en gång för att inte ramla och slå ihjäl oss på de våta berghällarna, så insåg vi en gång för alla att vi verkligen inte är multisportare. Alls.


Skapa flashcards