Direktlänk till inlägg 19 oktober 2007

Min intervalldag med Björn, part III

Av Jonas Colting - 19 oktober 2007 06:46


..And the fun never stops..


Dagens på förhand värsta och mest vilse-i-pannkakan-storpotät-ochsysteryster-traumatiska träningspass med cykel bakom 500 watts-Björn. Som dessutom tyckte att vi skulle hjälpas åt och dra på intervallerna! Desorienterade idéer från en man som cyklar jämnt med Magnus Bäckstedt på tempo-SM och kör av horder av cyklister från sitt hjul på ackord.

Men så blev det och efter att ha rullat ned i öknen i vad jag trodde var de så kallade 15 minuterna uppvärmning så vidtog den egentliga "uppvärmningen" som bestod av just 15 minuter där man bygger mot tröskel. Något jag åstadkom efter 43 sekunder. Men jag segade mig förbi när Björn slog åt sidan, om än trögt, och så snabbt in på hjul i 50 knyck så fort det susade till i vänsterörat. Denna övning tog oss ut i riktiga raka öknen där vi förplägade oss med vatten och syre under de fem minuterna av mer modest trampande innan resten av infernot tog vid. 8x2 min Vo2-intervaller med 2 min rull emellan. Jodå. Så Björn drog först på varje intervall innan jag kom förbi på en förning och sedan tog han över igen. Sista 20 på varje intervall blödde lite. Min Ergomo var urladdad men enligt Björn låg vi på ca 550 watt. Och efter detta hade vi en den härliga och raka uppförsvägen hem på 30 minuter som gjorde detta pass till en viljans triumf.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Ovido - Quiz & Flashcards