Direktlänk till inlägg 20 oktober 2007

Fredagskväll i Mojaveöknen

Av Jonas Colting - 20 oktober 2007 07:09

Ett bultande hjärta, pumpande ben, solnedgång och raka mjuka vägar som försvinner bort genom horisonten.


Det och vidöppna svettkörtlar samt en fulladdad i-Pod gör att ett tempopass i öknen blir till en soundtrackad roadmovie under två timmar.


Uppvärmning och sedan 60 minuter cykel i ca 340 watt, 150 snittpuls och en äkta känsla av aerob kraft och bravur.


Följs upp med 30 minuter kontrollerad löpning i 3.41/km snitt, 152 i puls. Lätt-Lätt-Lätt i en tyst och vidunderlig skymning som draperar Mojaveskyn.


Samlar kraft från mina sex mycket tillfredsställande tempopass på två dagar.

Dagens simning på 4000 yards var liksom den igår fylld av fart och styrka och avslutades med 4x4x25 fjäril som sög det sista ur latsen.


Lördag blir en en skön dag av laid back simning i Pasadena Rose Bowl dit vi ämnar företa en utflykt. "Laid Back" förresten.....Vem känner igen den danska gruppen med samma namn och vad hette deras stora hit? För 200 kronor...Kan ni det så ringer ni Hoa-Hoa så ger han er pengarna.



 
 
Anders

Anders

20 oktober 2007 08:49

Laid Back minns jag, hade några vinylskivor med dom. Största hiten var väl Sunshine Reggae. Fast jag gillade nog Baker Man bättre, det var väl i videon till den låten som de hoppade fällskärm sjungandes och spelandes, videon är tagen i en enda tagning tror jag.

Berättar allt det hör eftersom jag inte direkt känner för att ringa Hoa-Hoa... *ler*

http://sadsmile.blogsome.com

 
ChristerS

ChristerS

20 oktober 2007 08:51

"Way back in the seventies, Tim Stahl and John Guldberg met in a band called The Starbox Band. Soon they found that there was a special chemistry between them. They were always the ones left that kept on jamming when the band rehearsal ended. After a disaster of a support gig for the Kinks in Copenhagen, where people walked out on them, the band split up." osv osv - Vad har Hoa Hoa för telefonnummer?

http://redhorse.typepad.com

 
Ingen bild

ChristerS

20 oktober 2007 08:52

Jag vill också vara i Mojave-öknen!

 
Ingen bild

Hyss

20 oktober 2007 09:15

Hej Kompis!
Jag är riktigt avundsjuk (på vädret) även om det är helt ok hemmavid, trots att det skiljer si så där 30 grader i skrivande stund... Kör i vind o hälsa Björn

 
Stefan Manning

Stefan Manning

20 oktober 2007 17:30

Hej där,

Denna helg kommer jag att vinna på lotto, då skall jag sluta jobba och bara träna. Hur som helst jag skall följa Florida IM och själv hänga på låset för att anmäla mig till 2008. Där gäller det verkligen att vara snabb. Kör hårt (fast det brukar Du ju göra)!

http://sinus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mackan

20 oktober 2007 17:58

Du ska inte med Guliganernas supporterbuss till Malmö nästa helg?

 
Ingen bild

Henke

20 oktober 2007 18:36

Det sprids en härlig känsla i min kropp av att vilja börja träna som bara f-n!!!!!!
Jag håller med Christer S till 100%... JAG VILL OCKSÅ VARA I MOJAVEÖKNEN!!! Sköna bilder, klart att jag blir inspirerad! Tack Jonas och Björn för det!!!!!!!

 
Ingen bild

ooan

21 oktober 2007 12:23

får du inte en jävla ful sol-rand av pulsbandet? du får sätta det runt huvudet i stället, under skärmen :)

 
Ingen bild

Oscar

22 oktober 2007 20:59

Härlig läsning. Jag blir lite nyfiken på om du ser några ormar eller hör några coyotes när du är ute och tränar i öknen.

 
Ingen bild

Colting

23 oktober 2007 02:27

-Oscar; nej inga djur alls faktiskt! Men 2004 såg jag fyra björnar på två dagar...
-Ooan; nja men jag brukar inte stila på det sättet annars, gillar inte att vara halvnaken utan springer nästan alltid med tröja..:)
-Anders och Christer S; jajamän! Visst är det låten "Bakerman"! Säg till någon gång så ska jag bjuda på fika.

 
Ingen bild

Philip

25 oktober 2007 12:47

"Baker man" heter Laid Back's stora hit på 80/90 talet. "Bakerman is baking bread"
Si u in Panama City
Philip

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Ovido - Quiz & Flashcards