Direktlänk till inlägg 29 oktober 2007

I´m in a shitstorm here, part II

Av Jonas Colting - 29 oktober 2007 04:35


Det kunde man ju fatta att om man bara råkade yppa minsta lilla kritik mot amerikansk macho-militärism, och i det här fallet inystat i en konstig kombination med triathlon, så skulle man väcka den björn som sover.

Jodå, och den till en början hyggligt sakliga diskussionen urartade ju väldigt kvickt och ju mer osaklig och starspangled-banner färgad kritik som jag fick desto syrligare blev jag också...

Nedan ser ni ett av mina inlägg som är ett svar på frågan om vad jag egentligen trodde krävdes av någon i den amerikanska armén.....

Jag fick också frågan om vem eller vilka jag tyckte var "the good guys" i världens alla konflikter och jag hittade inget annat att skriva än:

-Rambo?


Efter några rykande dygn på Slowtwitch så har diskussionen egentligen flyttats från triathlonforumet in till "Lavender Room" som är ett forum för alla heta frågor utanför sporten. Och jag har inte brytt mig om att posta mer nu för det tar hela jäkla dagarna att hetsa upp sig på allt det.

Men om man vill läsa hela den underhållande tråden så gå in på

http://forum.slowtwitch.com; och sedan "triathlon" och sedan, antagligen på sidan 3 eller 4 och så "What I learned from SEAL David Goggins.." eller så kan man bara söka på mitt användarnamn "Jonas" 


OK, to answer your questions and for me to typifie my former statements, these would be a good startingpoint for someone looking to enter the Army .....:



-believe in God, your country and your president



-actually, when your president SPEAKS to God and gets his orders from him (to invade Iraq), follow blindly without asking questions



-never question the hidden agenda of American economy or corporate interests (Haliburton anyone?) that sometimes dictates the reasons for conflicts



-if someone questions anything military, don´t think twice to bash them without asking the question if they may be on to something. All in the name of patriotism.

 
 
Ingen bild

Micke

29 oktober 2007 13:41

Ha, stå på dig!!! underhållande läsning. Snabb fråga kommer du att satsa ställa upp i OS nästa år(Triatlhon eller långdistans simning)?

 
Ingen bild

philip

29 oktober 2007 21:33

se nu upp sa du inte blir stampla som 'anti amerikansk' sa kommer du inte in i landet fler ganger... eller far din telefon buggad. de skyr inga medel.

 
Ingen bild

Anders

30 oktober 2007 13:28

Ja vad säger man... Kritiserar man amerikanska militära operationer så är man antimaerikansk och avfärdas med just detta... åsiktsfrihet för de som tycker rätt? Läste tråden på slowtwitch och den är ju skrämmande. Bra argumenterat, men tyvärr är det nog för döva öron och blinda ögon.

 
Ingen bild

Truls Wagener

31 oktober 2007 23:55

Full støtte her fra Norge!! Skremmende lesning.. Mye snevre tanker "over there". Du er tøff! Blir vel verre med amerikanske sponsorer nå;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Skapa flashcards