Direktlänk till inlägg 29 oktober 2007

Hemma-hos-besök, part 1

Av Jonas Colting - 29 oktober 2007 05:22


Helgen bjöd initialt på ett snabbt löppass på 4x2 miles i 3.30-fart innan vi åkte ned med Tomas & Jonas till flygplatsen. Sedan träffade vi vår goda vän Anders Elf som jobbar på något fancy jobbjobb, alltså riktigt jobb. Och nu var han på besök i Santa Monica och vi besökte hans enkla spjäll på Hotell Huntley. Kvällen avnjöts på restaurang Houston´s. Mest på grund av namnet. För om maten inte hade varit till belåtenhet så hade man kunnat kalla på kyparen och sagt "Houston, we have a problem...."

På lördagen åkte vi vidare på vår roadtrip och besökte den förnämliga simanläggningen RoseBowl Aquatics i Pasadena, tydligen gick OS-simningarna 1984 där och jag kände Alex Baumann´s närvaro över bana 5.

Sedan var det Angeles Crest Highway över bergen hemåt och en rökridå över horisonten. Vi hade valt en bra dag att vara borta på!

Idag var det ett nytt löppass på akvedukten för mig och Björn. Vi sprang 2x5 kilometer på 18.20 och 17.58 vilket var kontrollerat hårt. Och formen är fin för pulsen gick från 160 till 99 på en minut efter sista intervallen.

Sedan blev det ett kortare distanspass cykel, ca 9 mil med lite Björn-tempo på 440 watt. OK, jag satt på hjul då så 430 watt för mig:) Och det var hans återhämtningspass- Milde Gud.

Och för er som undrar hur det egentliger ser ut på vårt amerikanska triathlon-camp så tog jag lite bilder över området; notera den härliga poolen med tillhörande hantelsväng och en stabbin´cabbin. Dessvärre är poolen kall, väldigt kall så just nu fungerar den mest som vår rehabanläggning för våra onda och stela ben.



 
 
Ingen bild

Fred

29 oktober 2007 15:29

Du börjar ju se ut som kyllingen från Töllöse, har du fått trailexi eller är du bara i toppform, lycka till i Florida.

 
Ingen bild

jack

29 oktober 2007 18:52

Det var hårda pass en vecka innan race. Men du kallade det ju återhämtning så

 
Ingen bild

Bernhard

30 oktober 2007 21:10

Vem ska slå er? 9mil med 440/430 W om jag kolla tidigare info så ligger CP klart över 400W vad var tempot?
Simma kan ni, det vet alla, och löpinfo pekar på tider kring 2:55. När spöar ni de "bigmans" with the "bigmouths"? ;) Lycka till. The fucking theoretian has calculated it all out, just get the bugs.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Skapa flashcards