Direktlänk till inlägg 29 oktober 2007

Oh Mercy

Av Jonas Colting - 29 oktober 2007 07:11


Jag tror mycket på det som Douglas Coupland skriver i "Livet efter Gud"; att det som vi gillar av musik, litteratur och film i 30-årsåldern kommer vi att gilla livet ut.

 I mitt fall gäller det från 16-årsåldern faktiskt. Två av mina absoluta favoritskivor kommer just från 1989.

Den ena är Dylan´s Oh Mercy som när den kom hyllades som en comeback efter några svaga år.

Skivan är fylld av lågmälda men ändå täta och kompakta arrangemang som Dylan fyller med magnifika texter. Låtar som "What good am?", "Most of the time", "The disease of conceit" och min speciella pärla "Ring them bells"....


Ring them bells for the blind and the deaf,
Ring them bells for all of us who are left,
Ring them bells for the chosen few
Who will judge the many when the game is through.
Ring them bells, for the time that flies,
For the child that cries
When innocence dies.

Ring them bells St. Catherine
From the top of the room,
Ring them from the fortress
For the lilies that bloom.
Oh the lines are long
And the fighting is strong
And they're breaking down the distance
Between right and wrong.

 
 
Ingen bild

Tomas

29 oktober 2007 09:28

Så länge som vi kännt varandra så förstår jag inte att vi inte upptäckt ytterligare en gemensam plattform, har ju inbillat mig att du varit lite för mycket Spandau Ballet för min smak.
Har läst alla trådar på slowtwitch, du har fått kämpa hårt mot alla stridspittar, håller helt med dig i sak. Var försiktig med din "magic wand" bara så inte det blir lika onyanserat från vårt håll. Den där vi mot dom grejen som uppstår vid åsiktskillnader är aldrig bra, det finns ju trots allt lite drygt 300 miljoner Amerikaner "over there" och en hel hög av dom är riktigt bra medmänniskor. Kolla med Björn om han har lust att köra med dig i Florida, du kanske behöver en egen "bodyguard" när du ska tävla i U.S.A hädanefter.
P.S Jetlag suger fett.

 
Ingen bild

peder

29 oktober 2007 17:52

hoj,
jag har följt debatten du driver mot amerikanerna... hehe du upprör, men va fan, tror dom verkligen att det är tack vare deras militära insats vi i europa kan bedriva vår sjukvård, sociala omsorg osv?
Amerika är ett land i skräck, ett folk som ständigt känner sig hotad, och det är precis vad regering och starka ekonomiska krafter vill, det är på ett sett sorgligt att se, speciellt hyllningarna av det militära

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Ovido - Quiz & Flashcards