Alla inlägg den 5 november 2007

Av Jonas Colting - 5 november 2007 18:02


 An update on Jonas Colting

RACETIME: 05:41

I just learned that Jonas Colting had a fall coming out of the swim here today and was forced to call it a day. He wanted us to put an update up to let people know he's OK! Sorry to hear about that Jonas -- we'll look forward to seeing you race again soon.


För er som missade den här uppdateringen på ironmanlive.com eller som bara rent allmänt undrar hur det gick i helgen så råkade jag alltså ut för en liten olycka.

Den korta versionen är att jag ramlade och slog mig i ryggen i växlingstältet efter simningen och hade jätteont när jag cyklade, jag stannade och försökte stretcha ut det men antagligen hade någon kota fått en smäll så det hjälpte knappast.

Det var en aning bittert då jag hade gjort en väldigt bra simning och varit med den lilla sexmannagrupp som bildade täten på simningen och alla förutsättningar fanns för ett bra lopp; bra yttre förhållanden och mycket bra träning upp till tävlingen.

Jag kände ändå att jag tog rätt beslut för jag var rejält öm i ryggen och ned mot baklåren och trött resten av dagen utan att ha cyklat 18 mil och sprungit 42 kilometer. Efter lite behandling, några smärtstillande tabletter och väldigt mycket sömn så kändes det mycket bättre igår och nästan helt bra idag måndag. Ett lättare simpass både igår och idag har underlättat processen.

Som tur är så har jag Ultraman World Champs kvar i år för detta hade varit ett miserabelt sätt att avsluta året på och ha investerat så mycket träning utan att ha få någon avkastning på det.

Nu ska vi åka hem på eftermiddagen och jag ska få lite mer behandling hemma och med några specifika och bra träningspass så ser jag verkligen fram emot den här speciella tre-dagars tävlingen på Hawaii. Aloha baby! 

Skapa flashcards