Direktlänk till inlägg 6 december 2007

Det här värmer mitt hjärta idag

Av Jonas Colting - 6 december 2007 16:08


....att jag fortfarande har nio fantastiska avsnitt av "Dexter" kvar att avnjuta! Det tog ett tag innan jag föll till föga och började att titta på DVD´n men nu är jag såld.

...att köra runt i min nya bil. Jag älskar bilar med insteg! I-landslyx.

...att det återigen är legitimt att lyssna på min favorit-jullåt; Triads "Tänd ett ljus" Idag har jag hört den 17 ggr i bilen samt som bonus i högtalarna på ett fik. Slå mig då men jag har alltid varit svag för hela det här a capella-stuket...Det fick mig att erinra mig en relik från 80-talet; gruppen Flying Pickets någon? Fast Triads låt har en svagt kväljande Lutherhjälpskt-rädda-Biafra-ton som känns väl mycket Live Aid men what the hell; Christmas is the time of giving!

...att jag har en hel hög med böcker som jag ämnar läsa, en packe skivor som ska inköpas och avnjutas samt en räcka filmer som ska skicka mig till nya cineastiska höjder.

...att 2000 meter just nu kan betraktas som ett simpass

...och att ett löppass på Kype är kortare än den påföljande bastun

...all överdådig julmat som väntar runt hörnet

...att min lägenhet nu är så stökig att jag med gott samvete kan hänge mig åt enb ohämmad städ- och swiffringsorgie

...att det borde komma en riktigt härlig snöstorm snart med påföljande snöpuls-löpning i sagolandskap

...att det inte finns en klocka i världen som ringer på morgonen



 

 
 
Ingen bild

p

6 december 2007 16:31

aj aj...triad och tänd ett ljus. jag visste det var nått skumt

 
Ingen bild

Conny

6 december 2007 17:43

Jag har precis bytt till "last christmas" på mobilen. Det är livskvalitet!

 
Ingen bild

Haha

6 december 2007 18:38

Mördaren är Dexters bror :)

 
Ingen bild

Josse

6 december 2007 19:12

Ska det vara jullåt, ska det vara "Fairytale of New York" med the Pogues och Chirsty McColl - inget slår väl en tandlös Shane McGowan så här i jultider ?!

 
Berglund

Berglund

6 december 2007 21:06

Låter bra det där, passa på och njut till nästa utmaning!

Flying Pickets med Only You gör en såå glad :)

http://berglundbloggar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sverker

6 december 2007 23:08

Nu har jag läst ordet "swiffra" så många gånger i din utmärkta blogg, men vad är det för något? Grattis till Ultraman-titeln så här lite i efterhand! Imponerande!

 
Ingen bild

Jonas Svensson

7 december 2007 06:31

Hej Jonas,
Jag googlade efter dig på nätet efter att jag fått tips om dina böcker. Jag hittade en artikel från ica-kuriren där du berättar vad man ska äta inför ett vasalopp. Du rekomenderar magra mejeriprodukter, varför? Borde inte den 3% mjölken vara bäst eftersom man inte filtrerat bort fettet från den, eller menar du att man ska undvika ost, smör och matlagningsgrädde? Är inte tidigare nämda produkter naturliga?


Hälsningar
Jonas

 
Linda

Linda

7 december 2007 09:39

Triad!?
Jag simmar aldrig längre än 2000 meter...

http://www.lindaeriksson.com

 
Ingen bild

Freddan

7 december 2007 10:02

Kollade sista avsnittet av Dexter säsong 2 igår. Grymt kul serie.

swiffra lugnt

 
Peter

Peter

9 december 2007 20:22

Passa på att njuta, det är du värd. (Bara att ta mig till badhuset är en mental seger)

http://peterkarlsson.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Ovido - Quiz & Flashcards