Direktlänk till inlägg 18 december 2007

24 timmar triathlon

Av Jonas Colting - 18 december 2007 07:47

Här kommer ett inlägg för alla de som tycker att jag ska hålla mig till att skriva om mitt idrottande. Nu ska jag redogöra för mina triathlonrelaterade förehavanden under det senaste dygnet.

Igår började jag med ett möte kl 0900 inför en kommande föreläsning. Jag vaknade sent och drack en kopp grönt te med honung men ingenting mer. Jag hann dock stretcha magmunnen innan och tänka mig igenom ett varv på cykelbanan på VM i Almere. Efter mötet blev det en härlig frukost med massor av kromosomer och kalorier; råggröt med kanel samt en omelett med spenat, vitlök och annat spännande.

Efteråt kontemplerade jag under några timmar olika vinnarposer; armarna ovanför huvudet börjar kännas "trött". Klockan 14 träffade jag min naprapat David Privér som satte nålar och ström i mina semimembranosus som tyvärr beter sig. Vi pratade självklart om, javisst, triathlon. Bara.

Min bror hade vid det här laget köpt lunch till mig så jag körde i ilfart bilen till bokförlaget där jag inmundigade lamm balti från vår indiska vän medan vi pratade om olika sätt för mig att tjäna ännu mera pengar och betala ännu mindre skatt. Jag tänkte mig vadhävningar i trappan när jag åkte hissen upp och ned.

I hemmets lugna vrå så orerade jag i telefon med diverse potentater inom sporten innan jag åkte till Annika där vi tillsammans slutförde processen att skriva ihop mina julkort. De visar bilder av mig i olika stadier av triathlon. Jag avnjöt där också en stark kopp kaffe, från Hawaii, med syfte att påskynda fettförbränningen så att jag blir deffad nu när det bara är några hundra dagar till säsongen.

Nu var det snart dags för simning men jag hann också med att bli intervjuad av Borås Tidning, de ringer och vill prata hela tiden, samt via telefon ta emot nyheten att jag tilldelats årets Boråsmedalj.

Vid bassängkanten så mötte jag upp Tomas Eriksson och Pasi Salonen som båda lät sig underordna sig mitt med precision planerade pass som är minutiöst skräddarsytt för nya bragder och frontsimningar.

Vi simmade 300 insim, 3x100 (25 ben, 25 drill, 50 ss) och 6x50 prog 1-3 start 50. Sedan tryckte vi på med 20x25 medley start 30 innan vi gick loss på huvudserien som för mig och Tomas var 14+12+10x50 start 50 med tryck samt 50 dubbelrygg mellan varven. Jag simmade arm för att spara mina delikata ben och snittade 32-33 vilket ger mig förhoppning om att simformen är annalkande.

Efter bubbelpool, kallbad, duschande och krämande för att hålla huden ung, så ilade jag återigen till Annika där en delikat middag dukats fram, en middag bestående av oxfilé samt ugnsbakade rotfrukter och avokado med sharonfrukt därtill. Dessutom så hade vår juicemaskin gått varm och den gyllengula blandningen av flytande morötter, äpplen och färsk ingefära skänkte ny energi till mina muskler och jag passade på att tänka mig igenom den andra milen på löpningen i kommande VM. Mmmm, kändes bra faktiskt!

Kvällen avslutades med ett flertal mail som i princip gick ut på tjäna pengar och kapitalisera på min person vilket jag gjorde med min högra hjärnhalva under tiden som den vänstra tänkte på kommande träning och med de stimulerande tankarna smorde jag in benen igen med bodybutter (hålla huden ung!) innan jag kröp till säng i lotusställning för att optimera återhämtning och insomnande.

Nu är det morgon och efter en ny kopp grönt te och stretchande av bland annat torson så väntar en kortare löptur på 40 minuter. Jag ska också öva lite på de segergester som jag funderade på igår. Samt smörja in mig ytterliggare. Före. Och efter. Man kan inte vara nog så försiktig med sin hud.


 
 
Ingen bild

Lundin

18 december 2007 08:35

BRA JONAS! Så ska en riktig triathlonblogg se ut. Underbar och inspirerande läsning, kan inte bli bättre, får en att längta ännu mer efter nästa säsong. Förresten borde du skaffa dig ett jobb din parasit.

 
Ingen bild

Johan Ksd

18 december 2007 08:40

Och vilken doft är det på bodybutter'n?

 
Ingen bild

Patrik

18 december 2007 09:30

Hahaha...

Tur du inte är en ironisk kille Jonas

 
Ingen bild

/Evil Bunny

18 december 2007 09:49

Kan inte sluta flina när jag läser dina inlägg, oavsett om det handlar om (lyckade) försök att sparka liv i den provocerbara förvintrade svenssonsjälen eller utstuderade beskrivningar av träningspass med tillhörande skönhetstips. Ljuvligt, du förgyller min dag!

 
Ingen bild

Christian

18 december 2007 09:50

Bodybutter??? Vad är det? Något ifrån Arla? Ny sponsor kanske? ;)

 
Ingen bild

J

18 december 2007 09:54

Haha, helt underbar läsning! Vardagsbloggande när det är som allra bäst!

 
Ingen bild

Ludvig

18 december 2007 10:07

Såja! Så ska det se ut! Facebook, gäsp, De Geer, vem fan är det? Muslimer, jaha? Nä mer triathlon! Jag är triathlet och läser din blogg för att du är sveriges bästa sådan, inte för att du har en massa åsikter om en massa saker...

 
Ingen bild

E

18 december 2007 10:11

Haha! Jag tycker ofta att du är dum, men du är jävligt rolig också!

 
Ingen bild

Flow

18 december 2007 10:36

And the winner is...

Jag tar av mig badmössan och bugar mig djupt (passar på att stretcha hamstrings samtidigt) för denna uppvisning i triathlonporr! Åtta kommentarer på två timmar - är det PB?

Det är svårt att undvika den ironiska undertonen (orkade den verkligen följa med under alla 24h?) men den är lättsmält. Jag har nu ca 1000 frågor, men med min enorma självdisciplin som kommer av idogt triatlontränande och -tävlande har jag lyckats reducera dem till två:

1) varför du bara kör 50:or. (visst, lågsäsongsteknikfokus, men varför kör du isåfall så förbaskat fort??),

2) Ifall "14+12+10*50" syftar till att förvirra ev. konkurrenter som läser din blogg så förstår jag precis. Annars inte.

 
Ingen bild

"Gnällgubben " Magnus Svahn

18 december 2007 13:11

Kommentar till kommentar..

Mitt försvar för kommunalarbetare står jag för(nu känner jag mig som Veiron i Ottan) men.. det var väl humorbefriat och gnälligt skrivet!

Fortsätt blogga om allt från halvätna kex du försöker pracka på dina träningskompisar till muslimer i Borås.
Det är som tidigare sagts oftast underhållande och överraskande. Man vet aldrig vad som kommer att dyka upp på bloggen vilket är uppfriskande.
Nästa gång jag ser något "upprörande" på bloggen skall jag ha i åtanke att du är en ironisk kille med åsiktsfrihet som kunde/borde/inte borde..
(välj det som passar bäst)odla sin ödmjuka sida lite mer.


 
Ingen bild

Fröken Malm

18 december 2007 13:29

Haha, guud, skrattar så jag nästan trillar av stolen...du är ju så himla rolig:)) Bara att fortsätta såhär...tänk att det ska reta folk så, det är ju helt underbart fantastiskt...denna Svenska hemska avundsjuka...keep on Jonas, du är bra på mycket..:)

 
Ingen bild

Micke

18 december 2007 13:46

Hahaha fortsätt med samma ironi och sarkasm. Inget gör dagen trevligare att läsa!!!

 
Ingen bild

sprintern

18 december 2007 13:47

Bodybutter behövs nog för extremt oattraktiva västgötabönder. Förstår precis.

 
Berglund

Berglund

19 december 2007 16:41

Att vinna är inte allt - men det är ju så mycket roligare än att bara förlora hela tiden...

Blogga på!

http://berglundbloggar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jörgen S

20 december 2007 15:01

Nej, suck stön, sluta skriva om ditt patetiska liv Jonas, fortsätt raljera!
Facebook, vad fan är det?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Ovido - Quiz & Flashcards