Alla inlägg den 6 mars 2007

Av Jonas Colting - 6 mars 2007 18:38

...eller; pimp my Kermit:)På begäran. En bild av min pimpade cykel med det rosa styrbandet som mina kompisar skojat dit. Igen, med Simons (9 år gammal) röst; Roooligt kompisar, roooligt.Notera också hur vi extrapimpat lite med Hed-discen bak. Bara för att mitt träningshjul är skevare än svensk sportjournalistik och att jag inte orkar/ids/vågar besöka cykelaffären. Igen. För typ tionde gången isåfall.Dock visade det sig att det inte funkade alls för kedjan och kransen inte var kompatibla. Cykelindustrinazister.Så det blev ett intervallpass med mongohjulet ändå men det fanns kräm i benen så det hjälpte ändå. 15+8+8+15 min hårt.Och sedan en andra löpning för dagen; 5 km av cykeln på 3.40 fart. Det är "två löpningar för tjockisar" dagen idag.Och notera hur bra färgkoordinerad mitt Craft-tillverkade Phonakställ är med Kermit. Det lirar! Om de nu bara kan göra Crocs i cykelskomodell så är jag helt glamour.Och nu. Igen! Buffet!

Av Jonas Colting - 6 mars 2007 12:37

Den där cyklingen igår hände aldrig. Vädret var absurt dåligt. Det blev en simning på temat återhämtning istället och det var ju bra för idag har benen känts bra igen.Sprang mina 8x1000 bana i morse start 4.30 på med betydligt högre fart än förra veckan trots att ena kurvan låg helt under vatten som jag sprang runt så 1000ingarna var verkligen långa idag. Så jag springer bra faktiskt. Trots att jag är tjock. Lite tjock då. Eller några kilo tjock. Tur då att IM är mer kraft/uthållighet än fart. Antagligen har vinterns styrketräning satt några kilon här och där men de kommer att behövas under våren när den riktiga kvalitetsträningen sätter in. Och då rasar kilona också...Det var de där semlorna! Jag visste det:)Simning följde på det och nu en paus i pulsen för lite intellektuell stimulans.Tydligen är det något slags hockeyslutspel i Sverige. Så fruktansvärt makalöst enastående ointressant! Men sportsidorna verkar vara fyllda av hausse kring det. Till dem som följer detta så vill jag bara säga; get a life! Och vad f-n spelar man typ 60 grundomgångar för när åtta lag ändå går till slutspel? Har inte de lagen redan varit klara sedan oktober? Jag vill ju inte vara kinkig men jag är kanske lite på edge för mina Arrested Development är slut nu. Alla avsnitten är avklarade. Kristerapi.

Skapa flashcards