Alla inlägg den 10 mars 2007

Av Jonas Colting - 10 mars 2007 19:43

Finns det inga mellanting i väderväg här i Afrikat? Igår var det fullsketen storm ute med sandpapperskänsla i ansiktet och drivbildning. Jag sprang på morgonen och hade planerat en cykel men med en tilltagande vind som var bad going on worse och en i-Pod som vägrade samarbeta så bordlades det träningspasset:)Smart beslut!Och det här med i-Pod. Min låser sig på ett extremt irriterande sätt ibland när man ska ladda batterierna. Om den står i stand-by så låser sig allting ett bra tag och inga kontroller fungerar. What gives? Men jag gjorde en stor rensning i sortimentet nu när jag lärde mig att importera musik från Windows Media Player till i-Poden. Tvärtom går ju givetvis inte för i-Tunes nazisterna har ju spärrat det nöjet. Alltså, har man varit så otroligt politiskt korrekt att man KÖPT musik via i-Tunes stället för att ful-ladda så ska man väl kunna få spela den hur man vill. Anyway, jag plockade bort en massa urlyssnad musik och lade in mycket Pearl Jam, Smashing Pumkins, Led Zeppelin, Curtis Mayfield, Guns,Faith no More, Hole, Def Leppard och lite upbeat som E-type och annat som ska hålla hammar´n borta.Men käre Jesus vad det var svårt idag ändå... Från den stormen så kom solen tillbaka i full styrka idag. Det var riktigt riktigt grishett ute bland kullarna och jag kände mig otroligt less i slutet på mina fem timmar. Och så motvind de sista fem milen hem... Jag var så desperat för kyla att jag ville krypa in under en buske som de här negrerna som säljer ved gör...Iallafall så kom jag hem i ett miserabelt humör svärandes över att triathlon och bastuvärme tydligen ska vara synonymt precis hela tiden. Jag åkte direkt och simmade i en underbart kall ute-pool och blev någotsånär balanserad igen. Sedan avslutade jag med min löpning som jag absolut inte kunde förmå mig göra efter cykeln; en 5 km tempolöpning i ca 3.30/fartOch så har jag förgyllt min dag med lite Seinfeld; och ja PerE; du har givetvis rätt om havet och George! Jag hade det avsnittet väntandes på mig efter att jag skrev det inlägget så jag insåg ju mitt misstag. Jag får skämmas lite i populärkulturens tecken....

Ovido - Quiz & Flashcards