Alla inlägg den 11 mars 2007

Av Jonas Colting - 11 mars 2007 14:19

Idag hade vi en underbart frisksportig morgon med den avslutande deltävlingen i Algoa FM Ocean Series. De har väl kört ett tiotal under sin sommar här och nu var det den sista. Lagom veckan innan Ironman också. Denna gången hade Eva och Martin och till och med Björn tagit sig upp i tid för racet!Så 2km i härligt ruffig sjö och med ordentliga vågor och dyningar. Stranden var packad innan start och jag kom iväg med flying coulours när hornet ljöd och brakade rätt in i surfen bland de första. Jag rundade piren preciiiiis så tight som man kan och skrapade ena foten lite när jag nästan spolades upp på fundamentet. Till andra bojen hade Björnen hunnit upp med sin karaktäristiska utombordsmotor. Ian Thorpe har inget på den killen! En grupp i våtdräkter hade gått iväg och jag, Björn och några andra formade en snygg kvintett som slogs runt bojarna och killade varandra på tårna. I näst sista bojen knölade jag in i mig i ngt rep och tappade några meter och fick till slut stryk av Björn med typ 20 sek vilket var A-OK! Sedan satt vi och väntade på Flinta som hade slagit vad med mig om en god fransk crepe att han skulle vara inom en minut efter mig i mål; han i våtdräkt, jag utan. Men tji fick han och 500 kalorier fick jag för han var 2.20 efter. Så kan det gå. Och roligt var det! Och så bio i kväll! The fun just never stops på de här trittalontillställningarn.Och bilden är på mig och Björn under Ultraman 2004 när han ropar till mig att för fan skynda på upp ur vattnet och inte hålla på och vinka till publiken för jag är sekunder ifrån att slå banrekordet på simsträckan...Jag hann. Precis.

Skapa flashcards