Alla inlägg den 26 mars 2007

Av Jonas Colting - 26 mars 2007 21:09

Här är en sjysst bild på mitt 400 fritt av Tomas Eriksson. Antagligen har jag rätt hög puls och mängder av mjölksyra här och när jag andas så tänker jag att luften inte räcker tiiiiiiill..

Av Jonas Colting - 26 mars 2007 19:06

...i mars som man kan springa i shorts och linne. Men det gjorde jag gärna idag! Vilken makalös vårdag, 90 fina minuter i skogen med omväxlande min bror, med Thobbe och själv. Var dessutom belåten att jag inte kände ett dyft i mitt högra knä som igår avbröt mitt cyklande efter dryga fem timmar. Men det var å andra sidan inte så konstigt. Mitt första pass på min nya linjecykel (Litespeed Titanium)med mina reservpedaler och ett par gamla cykelskor med suspekt klossplacering. Min cykellåda med tri-cykeln samt två par skor och pedaler hade ännu inte kommit när jag i fredags åkte till Helsingborg. Så att jag började känna en diffus ömhet i knäet efter ca 15 mil var inte så konstigt med så många olika "ny"variabler att ta hänsyn till. Som tur var så var bilen fortfarande bakom mig och kunde plocka upp min svettiga lekamen innan jag gjorde ont värre. Och det var ju smart för idag kändes det alltså nada.Nu bjuder löpar- och tillika förlagsbrorsan på mat och sedan blir det ny bländande skogslöpning imorgonbitti innan jag åker till Sthlm och managementar och föreläser.

Av Jonas Colting - 26 mars 2007 15:50

Nu finns den i handeln; min nya kokbok!Kika efter det här omslaget...

Av Jonas Colting - 26 mars 2007 09:29

-Fredrich och Lennart; tack för era inlägg och att ni kastar lite ljus i frågan. Jag har bara sett Fredrichs kommentar som ett citat på BT´s ledarsida så den ironin gick mig förbi. Jag håller med er att gratis inte alltid är gott även om jag tycker att Pinocchio är en politiskt och ideologiskt harmlös symbol (till skillnad från både Stalin och Mao m fl) som kommer att bli ett kulturellt lyft för Borås. Och det visar också att det finns riktigt korkade och plumpa politiker i alla led; såväl röda som blåa. Jag avstår dock från erbjudandet att lyssna på inspelningarna från debatten; jag tror inte att jag kan uppbåda såpass mycket själslig kraft och samtidigt hålla mig kvar på cykeln:)-Pål; då ska du simma 400 fritt! Och om du börjar träna lite nu så kan vi ha en showdown på Masters i Linköping nästa år!

Ovido - Quiz & Flashcards