Alla inlägg den 17 januari 2008

Av Jonas Colting - 17 januari 2008 17:22

Just det. Den 14-16 mars närmare bestämt. Med mig och ûbersimtränare Pär Hyss, också utbildningsansvarig i Simkommittén i Svenska Simförbundet.

Och hade Bill Gates jobbat klart med sina produkter innan han släppte dem och lämnade till konsumenten att rapportera buggar (alla ni som använder Mac behöver alltså inte maila in och övertyga mig om dess förträfflighet; I know..) så hade Pärs Windows Vista kanske lirat ihop med andra program och då hade ni kunnat se inbjudan. Men så fort den är avbuggad så kommer den att finnas för beskådan på en hemsida nära er! Och vill man redan nu föranmäla intresse så går det bra att maila på colting@telia.com. Priset är 2495 kr (rättelse den 21/1) vilket inkluderar hotell, mat och annan all-inclusive som privata anekdoter ifrån simläger med moppemusch, uppvisande av min första Knattesimsplakett från ´84 samt en redovisning av alla mina lopp på Citadellsimmet i Landskrona 1987.

Dessutom har jag slagit något slags rekord när jag ännu inte inkasserat någon P-bot än i år. Hoppas det är en streak som håller i sig. Och ni som undrar om det är något som jag vill ha en medalj eller så för så goddam right att jag vill! Så om ni har en medalj (eller något så) så skicka den för all del till mig. Jag kan alltid gravera om den. Från Borås Kommun Parkering; Grattis din jävel. Vi tar dig snart.

Annars är det en ny låt om har gått på repeat det senaste. Annie Lennox "Why" från hennes skiva Diva. Jag gillade den videon också om jag inte har fel, full av påfågelsfjädrar och självömkande mimik. I morgon ska jag dock få en skiva av Tomas som han fulbränt åt mig; Allison Krause och Robert Plant.

Fem simglasögon av mig i betyg.

Av Jonas Colting - 17 januari 2008 15:00

Bra krönika på nätet om dagens TV-sport

"Jag låter präktig, jag vet, men kunskap dränks i dyra kostymer, självsäkra flin och festligt gnabbande mellan egon stora som hus. Och om de egenkära typerna hålls i hårdare tyglar rent visuellt får de i stället babbla ohämmat. Klyschorna haglar när experterna ritar, gissar och springer runt i verbala kompiscirklar."

Hela krönikan finns på;

http://www.aftonbladet.se/punktse/article1636933.ab

Ovido - Quiz & Flashcards