Alla inlägg den 19 februari 2008

Av Jonas Colting - 19 februari 2008 03:08

Vi har just varit på buffétrestaurangen The Mandarin med familjen här i Kanada. Och allt jag kunde tänka på eller sufflörviska till min bror under hela middagen är scenen från den infantila filmen "Dude, where´s my car" när de beställer mat på drive-through och rösten i andra änden säger "and then and then and then AND THEN AAAND THEEN AAAANNND THEEEEN!!"

http://www.youtube.com/watch?v=WYwDV-7uDyc

Antingen det eller "noo dessat fo youuuu!"

Nu måste jag dessutom lägga mig för jag ska upp miss i nassen och simma med Newmarket Stingrays; 05.30 börjar de sina morgonpass believe it or not. Det här är den bästa simklubben som jag någonsin simmat med hänseende till proffsig inställning och verksamhet. Jag simmade med klubben hela somrarna -88 och -89 och då hade Alan Swanston precis börjat som headcoach och man hade inte mycket att jobba med i materialväg i en liten stad med då, 40000 invånare.

Idag är Alan fortfarande coach och kolla in deras klubbrekord på länken nedan! Två av deras klubbrekord är bättre än de svenska rekorden på samma distans. Grön träflöjt till de som fixar detta! Tips; det är långbanerekorden ni ska kolla på...

Och kolla in åldersklassrekorden. Kidsen lär sig att träna mycket och hårt tidigt. Det är vad jag kallar att bygga en verksamhet...

http://www.newmarketstingrays.org/club%20records.htm

Skapa flashcards