Alla inlägg under februari 2008

Av Jonas Colting - 2 februari 2008 11:58


http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article1752037.ab


..och det visar att anledningen till att Allsvenskan är en av Europas sämsta ligor inte bara beror på att spelarna har på sig två vänsterskor och gärna är lite ovän med bollen (hjälp, nu fick jag bollen, bäst att spela den snett bakåt och bli av med den..) utan att man, faktiskt, också är sämre tränade rent fysiskt.

Det är ju en påtaglig knäpp på näsan till alla de "experter" som alltid förnumstigt hävdar att svenska spelare är så bra fysiskt förberedda. Jämfört med vad då? Korpserien i innebandy eller?

Men det är klart, på några timmars varannandags-träning där halva tiden ägnas åt att plocka koner, tejpa vader och titta på tekniktavlan så kanske man inte kan begära att man, gubevars, ska hinna med att ägna sig åt BÅDE teknik och kondition. Och styrka. Och rehab. Och spelträning. Och taktik. Och individuell träning.

Själv har jag, i all min duktigifierade självgodhet dagen till ära, simmat 10500 meter (50x200 med lite avsim) med start 07.10 i vad som måste anses vara ett under av viljestyrka och stoicism. Nu sitter jag hemma och klappar mig själv på axeln i ren narcissism vilket också tar sig uttryck i att jag beundrar mina simstarka latissimus i spegeln när jag kommer åt. Självklart går jag runt med bar överkropp och "ångar av".

Klockan 14.30 blir det distanslöpning i två timmar och sedan ska jag ägna kvällen åt att smörja in kroppen i bodybutter och spegla mina flexade vader. Det ska bli kul.

Av Jonas Colting - 2 februari 2008 06:29

Att väcka Annika 06.20 en lördagmorgon är en styv uppgift. Ungefär som att gå in i en grizzlybjörns grotta och dra upp den ur sin vinterdvala. Om grizzlys nu har någon sådan. Annika har nattdvala iallafall, det kan jag lova...

Mitt Pasi-Salonen-projekt är förkylt idag men jag förväntar mig att Fredrik-Lindström-projektet står redo på bassängkanten om 30 minuter för vårt lättsamma träningspass.

Mitt hålla-Annika-i-form-och-undvika-förtidig-kärringifiering-projektet går lite sådär just nu. Sisyfos och hans sten uppför berget och allt det där..

Jag var precis inne och ruskade lite varsamt på henne igen och hennes enda kommentar, förutom björnmummel, var; "-Fan, vilket koncentrationsläger det här är.."

Nej då! Sport sport sport!! Härligt härligt! Pigga tankar och spänstigt skinn!!

Skapa flashcards