Alla inlägg den 27 mars 2008

Av Jonas Colting - 27 mars 2008 22:05

Vi bor på ett hotell nere i centrala Tucson men vi har också hyrt ett stort flott hus uppe i Starr Pass. Här bor "the crew" och det är hit som vi åker och käkar vidunderliga middagar på kvällen, hänger mellan diverse pass och får massage. Våra kläder blir tvättade och någon stackare skalar typ 90 avokados som blir guacamole till 20 pers.

Precis mitt emot vårt hus ligger JW Marriott, se bilden. Det är ett sjysst hotell med riktigt trevliga spa-behandlingar. Dit ska jag gå om några dagar och köra en full on body treatment med alla husets specialiteter.

Man måste lyxa om man ska orka!

Av Jonas Colting - 27 mars 2008 20:58

Här kommer lite bilder ifrån igår. Jag ligger en dag efter med bilderna för the crew som tar bilder, kör sag och lagar mat är lite trötta på kvällen!

Iallafall så är det en vanlig dag i det glamorösa triathlonlivet; handduksombyte, lunch på parkeringen och lite timetrial bakom Brandon med den onda öknen i bakgrunden.

Idag har jag och Gordo sprungit en fantastiskt givande +2 timmars löpning på en vidunderlig stig i öknen, en stig med det passande namnet "Cactus Forest Trail". På det simmade vi en timme och har redan avverkat minst två måltider. Och klockan är inte ens ett på eftermiddagen. Snart är det massage och sedan ska jag kräma in kroppen i bodybutter.

Av Jonas Colting - 27 mars 2008 04:33

Idag har det varit riktigt toasty. Varmt. Soligt. Svettigt. Och en hel dag ute bland kaktusar och tomma drickaflaskor.

Löpning 6.30-7.30 följt av stretch och frukost. Sedan packade vi in oss i bussen och åkte til poolen i Oro Valley. Där vidtog en i sammanhanget ofattbar svettig simning på 6000 yards. Jag glänste till lite med en 400ing på 4.05 någonstans innan jag gick in latissimus-koma.

Nu stod solen verkligen rakt upp i mitten och man kunde ju tänka sig hur jobbigt det var för de stackars hopiindianerna förr i tiden.

Lunch utanför poolen och sedan det tre timmar cykel tillbaka där vi avslutade upp Gate´s Pass och vi var några som hade cyklat ifrån gruppen och vår "sag wagon" så vi ramlade in på K-mart när vi var inne i sta´n igen.

Efter det har jag ätit och druckit non-stop så att allt känns hunky-dory till imorgon bitti. 05.45 åker bussen till öknen för distanslöpning 2 timmar.

Ovido - Quiz & Flashcards