Alla inlägg den 14 april 2008

Av Jonas Colting - 14 april 2008 22:51

Jag gillar Agnes låt "Champion".

Så vaddådå, skjut mig!

Man måste våga vara pinsam. Efter att ha sett Gordo somna varje kväll med sin nallebjörn så är jag beredd att skriva under på Nicholas Cages rollfigurs citat ifrån filmen Mångalen (tjejfilm, kanske pinsamt det med..) där han säger att man "need to be true to ones nature.."

Kan inte skriva mer nu, måste lyssna Agnes! Mer Mer Mer

Av Jonas Colting - 14 april 2008 17:07

Jag är i Los Alamos, New Mexico. Denna underliga lilla stad där man bland annat uppfann atombomben och andra nyttigheter i mänsklighetens tjänst.

Numera sysslar i princip hela staden med energiforskning och andra obskyra vetenskaper.

Jag har iallafall blivit tillsagd att inte trycka på några knappar. Överhuvudtaget. För säkerhets skull....

Men staden är ett paradis att träna i. USA´s högst belägna 50 metersbassäng har man (2200 möh) och jag har precis simmat med en förtvivlat kämpande syremättnad i blodet. Bara bra. Och jag simmar lika fort eller fortare än vad jag gjort på Alideberg under somrarna. Nu avslutade jag passet med 12x100 arm start 1.30 prog 1-4. Låg på 1.10-1.06 på allihopa så gissningsvis så har alla mina röda blodkroppar parat sig med varandra och jag håller på att förvandlas till en sherpa.

Nu ska jag ut och springa och följa de stigar där säkerligen Oppenheimer vandrat med djupa atomklyvningsfunderingar.

Men inga knappar. Inte trycka!

Ovido - Quiz & Flashcards