Direktlänk till inlägg 22 april 2008

Rya Åsar Test no 1

Av Jonas Colting - 22 april 2008 09:17

Oh holy mother of Vo2 max, don´t fail me now....

Jag känner mig helt jizzed up och koffeinerad. Jag tror att jag älskar den löpningen idag. Bring it on. Smärta och syre och liv. Gränslöst.

 
 
Ingen bild

Johan Ksd

22 april 2008 12:17

Det där var ju nästan porrigt skrivet... om löpningens under :)

 
Ingen bild

Hanna

22 april 2008 12:23

Hallådäär colting! tänkte bara höra vad du har att säga om det som jag läste i tidningen idag, där det stod om michail Tonkonogis forskning och syn på träning.

Jag själv hatar att gå på gym och styrketräna, och min träning består i princip endast av löpning, längdskidor och paddling. Enligt honom tränar jag tydligen helt fel, jag citerar "det handlar om att träna musklerna- inte hjärtat".

Även fast jag aldrig utövar ren styrketräning, så blir ju mina muskler tränade ändå. Samtidigt som jag får ett starkt hjärta! det kan ju inte bli bättre?! Jag förstår inte hans resonemang! Skulle ren styrketräning vara bättre än, längdskidor eller terränglöpning där både msukler och hjärta får jobba?!

Det känns som om han och jag har precis motsatt syn på träning. Sen har han absolut rätt i att det aldrig är för sent att börja träna, men att man inte behöver jogga eftersom styrketräning är minst bra, låter för mig helt absurt.
Vad säger du?
http://arkiv.daltid.se/2008/04/20080422/FBN-20080422-DT-01.pdf

 
Ingen bild

Magnus

22 april 2008 13:45

På tal om porrigt, kan inte vi prylb.... få se lite snuskiga bilder på en årets tempohoj ?

 
Ingen bild

Dave ((Näsvik, finns flera tydligen..))

22 april 2008 17:32

Colting, stämmer det att du har 6.9L/min i syreupptagningsförmånga som det står i gordo byrns blogg? Sjukt sjukt bra isåfall!!!

 
Ingen bild

Stefan Manning

22 april 2008 21:32

Rya åsar minns jag med blandade känslor från Ditt träingsläger. Det var en av mina svettigare upplevelser... :-)

 
Ingen bild

pelle

23 april 2008 15:36

6,9 L med är jag väldigt skeptiskt till.. de få människor som lyckas mäta upp en sådan volym väger betydligt mer än colting. men jag får gärna bekräftat Jonas!?

 
Ingen bild

matematikern

24 april 2008 18:46

michail Tonkonogis forskning...

finns det någon som tar dagstidningar på allvar när de recenserar artiklar?

Man kanske bör läsa publikationen för att få reda på vad Tonkonogis egentligen säger.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Skapa flashcards