Direktlänk till inlägg 23 april 2008

Gryningshaiku

Av Jonas Colting - 23 april 2008 05:44

Klockan är 05.45 och jag väntar på Pasi, strax ska vi ge oss ut på två timmar terräng.

Jag känner i luften och jag ser på den gryende morgonhimlen att en exceptionell dag väntar oss. Inte ett moln vid den rosa horisonten, inte en vindpust runt taknockarna.

Skogen står redo för oss! Träden stramar i givakt och stigarna har slängts dit huller om buller för vårt höga nöjes skull. Mossan har vuxit med en varsam baktanke och backarnas mjuka krön lockar på ystra ben med friskt blod.

Inte jobbigt. Bara skönt. Bara liv.

Nu händer det!


 
 
Ingen bild

mjleitner

23 april 2008 07:36

Poeten Colting.....strong
trevlig tur....

 
Ingen bild

Flow

23 april 2008 07:53

Du verkar onekligen laddad och fylld av positiv mental energi. Sannerligen om det inte verkar lovande inför Lissabon halv-IM. Kör hårt!!

 
Ingen bild

Micke

23 april 2008 08:45

Amen to that

 
Ingen bild

nisse

23 april 2008 08:58

shit va avis man blir, fick ängna mig åt stretching och armhävningar etc istället för att springa ibland öskar man att man inte hade barn som går upp vid halv sex.

 
Ingen bild

C.J

23 april 2008 09:12

Vilken bra start på dagen!

Jag har en fundering Jonas, när och hur stretchar du? Det cirkulerar många olika rön i träningsvärlden, stretcha kall muskel några timmar efter träning eller direkt efteråt. Vad är din filosofi?

 
Ingen bild

klas

23 april 2008 09:29

jo jäklar vilken dag. fara o jobba i pieå. o skellefteå på det. wohoo åka bilen.

 
Ingen bild

Simon J

23 april 2008 19:14

Bäst effekt av stretching får man genom att stretcha musklen när den är varm för att sedan låta den kallna.

 
Ingen bild

Stefan

24 april 2008 15:43

Ja Jonas, jag tycker att du kan spotta ur din dina åsikter om stretching! Och då menar jag inte stretching som rörelseträning, utan den gamla hederliga typen, där man sitter och förlänger sina lemmar till det yttersta bara för att märka att det likt förbannat gör lika ont i dem dagen efter ändå!

 
Ingen bild

Yoko

25 april 2008 06:44

Du e fett skön ju grabben!
Värsta poeten ;) vi trodde du
skulle va typ en rå jävel hehe
du e lika soft som vi!
Peace!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Ovido - Quiz & Flashcards