Direktlänk till inlägg 3 maj 2008

Scandic Bike Tour dag 4

Av Jonas Colting - 3 maj 2008 21:55

Vilka träningskompisar!

Den här veckan är som ett impromptu landslagsläger. Det är synnerligen inspirerande att träna stora dagar med Ted, David, Clas, Thobbe, Pasi, Joakim Berggren och de andra som delar på vedermödorna under touren.

Det är skönt positiv stämning som präglar vår grupp och jag inser verkligen värdet av att omge mig med så många starka viljor som hjälper mig att bli bättre.

Idag öppnade vi dagen med ca 10 km löpning på en blandning av väg och terrängspår.

Efter frulle rullade vi ut mot Växjö och det hade ryktats om en mera timid fart under dagens 10 mil eftersom vi hade 21 mil igår och ser fram emot 20 mil imorgon. Denna sorglösa och soliga attityd präglade vår körning uppåt Småland mellan sjöar och äppellundar men tids nog så började saven stiga hos boysen och snart lade vi alla in våra saftigaste dragningar innan alla fördämningar slutligen brast någon mil utanför Växjö och David och Ted vägrade växla från täten utan maxade ut varandra helt locked in battle och jag trodde någon skulle explodera en artär eller så för det var rena tractorpullingen och klungan satt och sladdrade som en vante bakom..

Själv satt jag för dagen på min linjecykel då min aerobåge gått sönder och jag saknade därför det rätta powertrycket utan fincyklade bara.

Hursomhelst så anlände vi till slut till Växjö och passerade någonstans på vägen in till centrum stället där jag närapå drunknade i lera någon gång 1994 under alkoholförtäringens vingliga irrfärder som student. Men det har vi dragit ett streck över; jag och min moral.

På tal om moral; Ted sade till mig idag helt oförhappandes: "Du är min sämsta simträningskompis!" Och det bara för att jag ibland (ofta) ändrar och modifierar mitt i serier och simpass. Typ simmar paddel/dolme när det ska vara sammansatt. Eller bara går upp och tycker att jag är klar. Då blir stackars Ted helt förtvivlad.

Men idag gjorde jag honom stolt! För vi avslutade dagen med ett simpass på 5000 meter och jag följde Teds simpass till punkt och pricka. Och simmade inte arm där det inte skulle vara arm.... Bland annat så dunkade vi loss åtta varv av 4x50 fart start 45 + 100 löst start 2 min..

Det var hårt för pojkarna. Både David och Clas fick pump i pecsen! Beefcake någon?

 
 
Sonja

Sonja

3 maj 2008 23:48

Jag har läst igenom i princip hela din blogg (ibland bara orkat kolla på bilderna, okej), och killen till vänster har jag bara sett på ett sätt och det är muskelspännarsättet. så följdaktigen tror jag det är så han ser ut. jämt.

http://burriburr.wordpress.com

 
Pregart

Pregart

4 maj 2008 01:19

Vad kan ni tänkas hålla för fart när ni cyklar 10 respektive 21 mil? Hur långt är det längsta cykelpasset för en dag?

http://Pregart.blogg.se

 
Ingen bild

brolt

4 maj 2008 09:28

Den där bilden väntade jag på.

 
Ingen bild

Mackan

4 maj 2008 10:54

Kul att Clas är med - han är sig lik! :-)

 
Ingen bild

Kalleba

4 maj 2008 19:16

Fantastiskt roligt att följa din träning även se vad du stoppar i dig (hur sjukt nu det låter.. men det är spännande att läsa om fruktsallad och qinoua).
Jag blir grymt inspirerad och ska nog ta ett extra pass idag.

//K

 
Ingen bild

Gaestur

4 maj 2008 20:42

Juste läger, kul att Clas är med.

Såg att Vanhoenacker, som du läxade upp förra helgen blev 2:a på St Croix. Det måste vara ett bra kvitto på din form. Du får ser till att bli inbjuden till St Croix nästa år det borde passa din fruktdiet och body butter regim :-)

 
Ingen bild

Luthor

18 maj 2008 16:02

Är kortet på Björling nytaget? Hur har han lyckats hålla sig så deffad efter problemen på träningsfronten? Imponerande!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Ovido - Quiz & Flashcards