Alla inlägg den 14 maj 2008

Av Jonas Colting - 14 maj 2008 23:49

Hav tröst! Eder bloggfrälsare har återuppstått ifrån de döda. Eller iallafall ifrån det mörkrets katakomber där arbetsfrenesi härskar och pliktkänslans åttasvansade prygel strimmat mina ömkliga axlar.

Mången är de nätter där jag av oro och ångest över obloggade tankar fått gråta skammens tårar och kallsvettsbakad mellan sliriga lakan vänt mitt anlete mot de högsta makter och med brusten stämma mellan skälvande läppar viskat fram; "Heliga Guds bloggmoder som är i himmelen se till mig som i bloggtanken liten är och av Jesus och hans sju dvärgar lider brist amen amen amen hallelujah Carola Häggqvist"

Efter tretton timmars syndabekännelse samt med blodiga knäns krypande till korset i mitt privata Golgata så är jag uppfylld av den heliga blogganden och kan nu teckna i pergamenten mitt livs senaste historik. Thankyoulittleol´babyjesus!


Det här säger jag Judas Iskariot till;

-att jag har haft en bisarrt intensiv period under den senaste veckan och en halv. Ny hemsida som ska bli klar, förberedelser till Göteborgsvarvsmässan, träning, föreläsningar kors och tvärs och allmänt management by fear. Men OK då; I love it!

-att jag trots allt valde att inte springa Lidingö Ultra. Anledningarna var flera. Dels hade jag en lätt ömhet i en knäskålssena som gjorde sig påmind vid utförslöpning efter ca 1.15 så jag ville inte fresta det. Sedan så ville jag prioritera hemmaträning utan avbrott samt mina övriga projekt. Slutligen så kommer jag att köra så många hårda triathlontävlingar och vill spara benen något. 50 km löpning i tävlingsform kostar trots allt en del…..Men jag var grymt sugen hela tiden och längtade till Lidingö!

-toalettpapper utan tydlig startkant. Ohyggligt irriterande. Vart börjar man? Det blir bara jobbigt när man sitter där och ska byta rulle. Nu är det slut på budgetbajsande. LyxLambi härnäst.

-automatiska dörrar och grindar som öppnar sig liiiiite för långsamt så att man måste sakta ned precis sådär i onödan. Eller ännu värre; sådana med helt defekta sensorer som stänger grinden rakt in i skrevet på en. Typisk Coop Forum-grej.

 

Det här säger jag Amen till;

-att min nya hemsida blir grym! Lanseras på fredag.

-att min monter på Göteborgsvarvsmässan blir lika sweet! Kom besök.

-att jag har så många omåttligt kompetenta och supportande individer i min ringhörna! Sponsorer, samarbetspartners, träningskompisar, bror, flickvän…. ”No man is an island” som gamle John Donne en gång sade….

Nu är det framförallt Carl och Magnus på Rekyl i Borås som har dragit ett hästjobb med mitt mässmaterial och hemsida sam Peter Eckerud på Delling Expo som oförtrutet trycker allt materiel som levereras i absolut sista stund till honom.

-att min form är på ständig uppgång och att jag vann Grabbatagets 8 kilometer i onsdags före diverse skidåkare, orienterare och annat löst folk.

-att sommaren är här och att jag simmade utan våtdräkt i sjö i början av maj! Och det var inte ens kallt! Är det här växthuseffekt så ska jag köra min SUV extra mycket…..

-att det är så fanatiskt kul att föreläsa! Idag har jag varit i Gällivare och pratat om schmööööör bland annat. Och även om det betyder att jag får springa mitt löppass mellan 21 och 22.15 så är det ändå all good.



Nu måste jag tyvärr gå och lägga mig igen och ser fram emot en from natts sömn med det goda samvetets rena drömmar och flitets lykta lysande bakom ögonlocken.


Skapa flashcards