Direktlänk till inlägg 18 maj 2008

Swimming to Borås!

Av Jonas Colting - 18 maj 2008 11:09

...all the way to Alidebergsbadet!

http://www.bt.se/nyheter/boras/boras-far-nytt-badhus-pa-alideberg-for-40-miljoner-klart-till-2010(644828).gm

Förnuftet har segrat över idiotin och långsiktigheten över genvägsmentaliteten!

Borås Stad ska bygga en ny inomhus-50;a OCH behålla den nuvarande utomhus-50;an på Alideberg!

Utropstecken hela vägen till banken!

Och någonstans i ett mikrokosmos så känner jag att allt mitt raljerande, mina två BT-krönikor, min debattartikel och mitt allmänt högljudda missnöje med den nuvarande simsituationen i Borås, kanske har bidragit om än så lite…

För när det ena horribelt vansinniga förslaget på simhallslösningar löst det andra så har jag i ren ångest av att även i en förlängd framtid vara hänvisad till pisspölen i Parkbadet agiterat och svingat vilt för att Borås Stad ska bygga en ny anläggning. En 50;a.som ska vara en tummelplats för motion, friskvård, simidrott, rehabilitering och undervisning. Och att man inte gör den raka motsatsen mot att slå två flugor i en smäll nämligen att bygga in den rätt fallfärdiga utebaljan från 1960-nånting…..

Nu gäller det bara att driva frågan klart, ända in i kaklet så att säga, så att man bygger bassängen enligt måtten 50x25 meter och inte som man nu diskuterar, 50x20 meter.

Men jag applåderar ändå Borås politiker för sin framsynthet i frågan och hade jag haft det beslutande kommunalrådet Morgan Hjalmarsson (fp) här så hade jag kramat hans polerade hjässa i pur glädje och exaltering!


 
 
Ingen bild

Bosse

18 maj 2008 21:02

tjena jonas...
ville bara säga att sidan var grymmt snygg:)
nästan lika fin som vår www.jbcykel.se
tomas har tagit många fina bilder, han är grymm på fota..
ha det bäst och hoppas att mässan var bra
//the bicyle repair man....

 
Ingen bild

Diana

19 maj 2008 09:35

...alltid kul när man gör en skillnad.

Uppmuntrande mantran; Making it happen! Elevate! Levate! So on and so forth.
Jag börjar ju bli riktigt bra på det där. Och det fungerar!

 
Ingen bild

Nicke Hallgren

19 maj 2008 11:58

Hemsidan bra, men jag saknar arkivet med alla bra colting-citat. Mer knappar åt folket.

O du, Red Bull är det nyttigt, har du kollat innehållet? Taurin vad är det? Nermalda tjurtestiklar?

Nothing suceeds like excess!

h,

Nicke H

 
Ingen bild

Simon

19 maj 2008 14:42

Kul att träffa dig på mässan... Är med lite nyfiken på hur du försvarar att du är spronsrad av Red Bull? När jag läser om dina verderingar om mat och kost i böckerna känns det inte alls som om Red Bull passar in i ditt intag. Eller är det bara skrönor allt som hörs om drycken, att folk omkommer i samband med intag av Red Bull? Ser fram emot ett interessant inägg i ämnet!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Ovido - Quiz & Flashcards