Direktlänk till inlägg 29 juni 2008

Mera blogg på riktigt. På riktigt!

Av Jonas Colting - 29 juni 2008 18:57

Skicka nu inte ut några skallgångskedjor för all del för det där tvåtimmars passet (eller 1.59 då som jag gärna slår ett slag för..) har avklarats för länge sedan. Men det har ni väl fattat redan. Det och ganska många andra pass också faktiskt..

Men precis som jag vässat frontalloben med kverulans och stimulans i kubik så hände det ett antal oväntade och högst ickelinjära händelser som krävde min fullödiga koncentration och hängivenhet. Resultatet av detta dominoeffektbehäftade händelseförlopp kommer jag i sinom tid att presentera på blogg och hemsida.

För övrigt så har de mest anmärkningsvärda händelserna under den senaste veckan och en halv varit….


-Midsommarfest och försök till väldigt sent firad 35-årsfest ute vid Torpa Stenhus och Hofsnäs. Dessutom ett illa maskerat försök att få en godkänd familjeanledning till att samla de bästa träningskompisarna till ett helgträningsläger. De stackarna som sitter i familjeträsket kan behöva alla anledningar som de kan få….

Beskåda den härliga vyn över Torpasjön då vi tappra fem trotsade de vita gässen och alla små grodorna och simmade tillbaka från Hofsnäs efter avslutad midsommarstång.


-Jag har också en fråga i samband med detta och det är möjligt att jag inte fattar bara för att jag är en ohyggligt ovan midsommarstångskille. Men, det var ju bara gubbar och kärringar som fick dansa runt stången ute på Hofsnäs. Till tonerna av nyckelharpa, folkdräkt och Gustav Vasa-page. Barnen stod runt om och grät medan PRO valsade runt i trekvartstakt berusade av Alzheimersmedicin och Vira Blåtira.

Förklara gärna detta. Någon.


-Borås International Triathlon NonStop TrainingCamp I Min Brors Lägenhet har fortlöpt. Först besökte Björn Borås och drog upp pulsen i ett partrehundra innan han avlöstes av Clas Björling med spelande anatomikartor innanför huden och nu hoppas jag att både Björn och Clas kommer ned nästa vecka samt att David Da Duv är frisk och Pasi på G för då blir dynamik och kadens.


-Jag har sprungit minst tre oerhört lyckade intervallpass på bana. Clas och Pasi har gjort sitt bästa för att sparra upp farten i sub-3 och jag är mycket nöjd med min nuvarande löpform två månader innan VM. Den andra bilden är från vårt senaste pass där Pasi tog sin Mats ur skolan och istället fotade.

I bakgrunden ser ni stenhård fotbollsträning med kvadraten och kompismassage.


-Jag har med avsikt inte åkt till Säter och sprint-SM. Och tydligen gjorde många samma val som jag. I alla fall om man tittar på resultatlistan som ju ser motionärspräglad ut för att uttrycka sig milt. Det var ju trots allt SM. Men alla guld i världen hade inte kunnat få mig att åka +80 mil för en liten sprint och en pizzapanna. Eller vad det nu var som jag och Björn fick i pris för förra årets SM-guld och silver. Ingen skugga falla över Erik Strand som vann och gjorde vad han skulle…Jag kan dock ana att han drog en suck av lättnad på förhand när varken jag eller Björn eller Lundin var med.

Jag kommer istället att vara i Stockholm i augusti med avsikt att vinna 25000 kronor på olympiska SM. Väl mött!


-Helgen har istället ägnats åt triathlon samt freakshow i Belgien. För vad kan man annars kalla Antwerpen för där i runda tal sex av tio verkar vara tunga missbrukare eller hänfallna åt diverse obskyra lustar? Frukostmatsalen i vårt hotell (det tredje i ordningen) kallades ”Windows of Antwerp” och vy över Centralstationsområdet där Sodom och Gomorra bor. Hade jag varit direktion så hade jag hållt tyst om den saken och istället visat Disneyfilm istället för utsikt.

Pär Hyss assisterade och liknade vår första dag som att vara del av Magnus Ugglas TV-show där han tydligen var kräsen med hotellboendet. Så det tredje hotellet för dagen mötte våra gemensamma krav på trådlöst Internet, mat, kylskåp, spa, mörkläggning, komfort och allmän glamour.

Dessvärre så blev det ett oväntat slut på helgens övningar då delar av den lokala faunan ville flyga in i mina luftvägar under cykelmomentet vilket var olyckligt då jag simmade bra och i övrigt var vid gott mod och friska alveoler. Nu blev det vomering i ett belgiskt dike och sedan Nutellabröd på slottet innan Harry och Larry körde oss tillbaka till flygplatsen.

För ytterliggare perspektiv på Belgien så rekommenderar jag förra årets inlägg i ämnet.

http://colting.bloggagratis.se/2007/06/23/181303-rakad-dansk-balle/


Nu blir det hemresa, distanslöp och morotsjuice så ska det nog gå bra vad det lider.

 
 
Sonja

Sonja

29 juni 2008 20:40

när jag var på midsommarfirande var det en sångledare som påminde om han som är babsan (dvs blond och gay) som höll i det hela. De som dansade som mest intensivt på små grodorna var vuxna män och kvinnor som tyckte gaymannen var mycket mer spännande än deras karlar, det syntes i deras ögon.

http://burriburr.wordpress.com

 
Ingen bild

A

29 juni 2008 20:59

Men jonas! Jag som hade väntat med spänning på förklaringen om varför du inte fick vara med på Göteborg triathlon eftersom jag var där och tittade på mitt första triathlon live.. Jag är nyfiken!

 
Ingen bild

Lafin

30 juni 2008 08:35

Fotbolls-EM är slut (så man kommer i säng i tid), triasäsongen har dragit igång på allvar och Colting bloggar igen, kan bli några bra veckor innan semestern...

Kan tyvärr inte hjälpa till med midsommarmysteriet. För i Småland, där jag firade alla mina barndoms midsomrar, så hoppade alla barnen glatt runt stången i bästa (värsta?) Astrid Lindgren-anda.

Ja, och Belgare är ett mystiskt folkslag, du är inte helt fel ute med att kalla dom för freaks...

 
Ingen bild

be

30 juni 2008 22:49

Mycket långsamma resultat i Säter med tanke på att det var SM. Synd att eliten surar för att de inte fick vara med i Gbg. Men innan du kastar ur dig det så tänk på att "motionärer" är de som gör att triathlon finns. Det är de som KÖPER saker så att du kan FÅ dem. Att de sen kör för att de tycker det är kul och inte för att få mat på bordet och givetvis inte färdas lika fort som er andra, även om de ställer upp i SM, det kanske inte är så konstigt? Sen kan man tycka vad man vill om "alla ska få vara med och leka". Själv var jag långt ner i resultatlistan i Säter och det vore faktiskt coolt om SM va något man var tvungen att "kvala in till" och vi som inte lyckas får träna mer. Men så länge det inte finns så väldigt många snabba triathleter i detta land så får ni nog nöja er med att tävla mot sniglar. Även om Sthlm-triathlon nu gör ett försöka att varna folk som anmäler sig att man bör hålla sig under vissa tider om man inte vill bli avplockad av banan. Lycka till när du står där på start-linjen, hoppas du inte snubblar i nått snigel-klet.

 
Ingen bild

motionären

1 juli 2008 10:52

100 mil med bra musik, en liten sprint, inga flugor, inget spa, camping, ingen pizzapanna. Allt var verkligen toppen i helgen! Bra jobbat!

 
Gary Larsson

Gary Larsson

2 juli 2008 06:11

Visst var det mästerskapstävlingar i Säter och mästerskap är mästerskap oavsett vilka som ställer upp och hur prisbordet än ser ut. Om några år består medaljglansen medan minnet av vilka som faktiskt var med har bleknat och hud- fot- och solskyddscremen som jag vann i M35 tagit slut.

http://www.garylarsson.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Skapa flashcards