Direktlänk till inlägg 13 juli 2008

Backing it up...

Av Jonas Colting - 13 juli 2008 22:42

Åtta timmars träning igår, fem timmar idag med liter mer intensitet. Det är "backing it up"; att dag efter dag efter dag kunna prestera bra träningsresultat och att ha så bra rutiner att ingen enskild dag tar knäcken på kontinuiteten.

Löpintervaller, simintervaller och avslutningsvis 10 mil fartlek på cykeln med 275 snittwatt på hela passet.

....och livet blir inte bättre än att komma runt med kraft på en kurvig väg med vinden i ryggen och motljuset som sköljer över kroppen och gör hela tillvaron till en enda gyllene svettglans i 130-puls samtidigt som i-Poden gör en perfekt shuffle som ett soundtrack of our lives.

 
 
Ingen bild

Fredrik H

15 juli 2008 09:07

Gör plats i din shuffle för, Paul Engemann-Push it to the limit.

 
Ingen bild

jarbin

15 juli 2008 13:17

Hej Jonas, är du helt ketogen numera? Klarar du dina 130 pulspass enkom på fett och protein som en hardcore paleolit. Blev lite yr i kolan första 2 veckorna på min paleodiet, men jag käkar fortfarande kolhydrater i form av frukt o grönt. Har du kollat Marks daily apple idag? Den har en intressant länk till en vetenskaplig avhandling om Ketogenic diets and physical performance jag kan rekommendera. Förbereder mig nu inför Kalmar 2009 med längre pass med lägre puls än vårt senaste i vintras då du joggade på 130 och jag sprang på 165 i över två timmar. Jag var lite trött. Nu när jag lagt om kosten upplever jag att min arbetspuls också sjunkit, ligger och löper ganska friskt på 155 och har en vilopuls på 39 numera (mot 61 vintern 2006)
Fan vad imponerande Pasi såg ut på löpningen i Örserum.

Mvh Jocke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Ovido - Quiz & Flashcards