Direktlänk till inlägg 16 juli 2008

Att vägra misär

Av Jonas Colting - 16 juli 2008 22:58

Jag har vigt mitt liv åt kampen mot allt vad hårt underlag, suga sportstuga och budgetboende heter. I USA använder man ofta frasen "in the comfort of your own home" när det gäller olika reklamsammanhang för träningsmaskiner etc. Och just den frasen är mycket applicerbar på min inställning till resa och boende. Är det sämre än "the comfort of my own home" så får det kvitta. Eller rättare sagt; jag skulle aldrig snåla så på viktig och avslappnande komfort när det gäller något så viktigt som tävling eller träning. Eller semester. Eller, jämt!

Det är därför som jag aldrig kommer att bli en bra idrottsledare i framtiden som i ur och skur accepterar äcklig bulkmat till frukost efter att sovit med 30 andra i en gympasal. Jag säger; lås dörren till salen på kvällen och sov på hotell så får kidsen leka 10 små negerpojkar där inne. Jag menar, vad kan hända?

Hursomhelst; just nu sitter jag PRECIS rakt framför det här panoramafönstret med en rykande varm espresso i handen vilket behövs efter två kilometer öppet vatten utan våtdräkt.

Det är glamour, det är Twin Peaks-känsla, det är softisch, det är lyx.

Snart ska jag äta bärmix också!

 
 
Ingen bild

Evis

17 juli 2008 11:00

Shit vad najs det ser ut! Men tror du inte att man njuter lite mer av lyxen om man mixar lite, som efter lite multisport eller fjällvandring, då njuter man dubbelt upp att bo så här. Men sovsalarna kan vara, det håller jag med om!

 
Ingen bild

Conny

17 juli 2008 12:51

Jag tror att du har installerat dig i Kalle Ankas husvagn. Bättre bevis behövs.

 
Ingen bild

Daniel Lönnberg

17 juli 2008 13:20

Utan tvekan ser det ut som man skulle kunna bo där. Blir som lite avensjuk. Hoppas en smula på att det var kallt i vattnet i alla fall ;)

 
Ingen bild

Johan

17 juli 2008 13:30

100% totalt rätt sätt att tänka! Lida kan man göra på träning/tävling. När man slår sig tillbaka ska det vara i High Class. Kan man inte resa ***** kan det kvitta! Tälta kan man göra när man dör...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Ovido - Quiz & Flashcards