Alla inlägg den 9 augusti 2008

Av Jonas Colting - 9 augusti 2008 22:32

Horla är en liten bonnhåla mellan Vårgårda och Alingsås och där arrangerar varje år hela den samlade befolkningen en liten pårla bland svenska triathlon!

Det är trevligt, välarrangerat, vackert, lokalt och man har tuffa banor och dessutom bra priser; något som man ju verkligen inte är bortskämd med annars i Sverige.

Distanserna är 400 m simning (som snarare är 500..), 27 km cykel på kuperade småvägar och 7.5 km löpning med den brantaste backen jag tävlat i samt en avslutning på löpningen på skogsstig. En stig som jag för övrigt lyckades att manövrera bra i gyttjan ända till den sista kurvan där jag voltade och fick ett snyggt skrapsår på skenbenet i pris...

Hursomhelst så vann jag tävlingen efter att också ha simmat ett bra pass på morgonen. Det var inte snyggt och jag var inte lätt eller snabb men jag kämpade på med de av träning manglade ben som jag hade till mitt förfogande. Och det räckte för att vinna.

Imorgon gör vi det igen. Då är det Herkules Stordåd i Mölndal!

Ovido - Quiz & Flashcards